ابراهیم عزیزی امروز، ۱۲ دیماه در جمع خبرنگاران شیراز با اعلام این خبر گفت: این آزادراه نقش مهمی در کریدور شمال به جنوب کشور ایفا خواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه قطعه نخست آزادراه شیراز ـ بوشهر، شیراز را از بنبست نجات میدهد، گفت: در نشستی که با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و مسئولان استانهای بوشهر و فارس برگزار شد، توافق اولیه مذکور حاصل شد.
عزیزی تصریح کرد: آزادراه شیراز ـ بوشهر موجب رونق اقتصادی و گردشگری نه تنها برای استانهای جنوب کشور بلکه برای کل کریدور شمال به جنوب خواهد شد.
وی همچنین از دیگر تأثیر احداث این آزادراه تأثیر در تولید درآمد صادرات غیرنفتی عنوان کرد و افزود: با احداث این آزادراه اقدامات بزرگ، محرک و اثرگذار استانهای بوشهر و فارس که نیازمند ارتباط جادهای مناسب است، امکانپذیر میشود.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به اتصال دریای شمال به جنوب کشور از طریق کریدور ایجاد شده در آزادراه مذکور، شاهد یک تحول بزرگ و اساسی در حجم و نوع مبادلات اقتصادی نیز خواهیم بود.
عزیزی همچنین راهیابی به خلیج فارس از قبل احداث این آزادراه را فرصتی برای رونق گردشگری و در نتیجه رونق اقتصادی دانست و گفت: قطعه ۷ آزادراه شیراز ـ اصفهان و قطعه ۸ این آزادراه در واقع قطعه یک آزادراه شیراز ـ بوشهر خواهد بود.
وی اظهار کرد: قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر به طول حدود ۶۰ کیلومتر، کلانشهر شیراز را از بن بست فعلی نجات خواهد داد و این نخستین مزیت آزادراه مذکور برای شیراز خواهد بود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت رفع نواقع آزادراه شیراز ـ اصفهان تأکید کرد و گفت: بر اساس توافق اولیه دولت ۵۰ درصد منابع مالی آزادراه شیراز ـ بوشهر را تأمین خواهد کرد و در کنار آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ۲۵ درصد در این پروژه مشارکت میکند و بقیه نیز از سایر منابع تأمین میشود.
انتهای پیام
نظرات