• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402101812831
  • خبرنگار : 50130

توسعه بیش از ۷۰۰ پورت مخابراتی در ۱۰ روستای سقز

توسعه بیش از ۷۰۰ پورت مخابراتی در ۱۰ روستای سقز

ایسنا/کردستان مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اجرای طرح توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی در روستاها، ۷۰۴ پورت ADSL و تلفن ثابت در ۱۰ روستای شهرستان سقز هفته پیش ظرفیت‌سازی شد.

آزاد حکمت امروز (دوشنبه، ۱۸ دی ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: از مجموع ۷۰۴ پورت ظرفیت‌سازی‌شده، تعداد ۵۱۲ مورد آن مربوط به خط تلفن ثابت و ۱۹۲ پورت آن مربوط به ADSL است.

وی ادامه داد: پروژه توسعه پورت‌های اینترنت پرسرعت مخابرات در روستاهای قیلسون، شمسه، هیجانان، سرا، کیله شین و قباغلو از توابع شهرستان سقز با ظرفیت‌سازی ۳۲ پورت در هر روستا اجرا و بهره‌برداری شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: در این روستاها ۶۰۸ پورت ADSL منصوبه وجود دارد که تعداد ۱۹۲ پورت آن هفته گذشته ظرفیت‌سازی شد. اکنون از مجموع پورت‌های منصوبه تعداد ۳۶۸ پورت آن به مشتریان واگذار شده و امکان واگذاری پورت‌های جدید به متقاضیان فراهم است.

او به ظرفیت‌سازی ۵۱۲ خط تلفن ثابت در روستاهای باغلوجه، شیخ چوپان، خورخوره و جعفرخان از توابع شهرستان سقز اشاره و اظهار کرد: در هر کدام از روستاهای یادشده ۱۲۸ خط تلفن ثابت برقرار شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اجرای پروژه تغییر و تعویض سوییچ تلفن ثابت به سیستم‌های جدید، شاهد بهبود کیفیت و ارتقای سطح خدمات سرویس تلفن ثابت در این روستاها هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش شکاف دیجیتالی و ارائه یکسان خدمات مخابراتی در نقاط شهری و روستایی از استراتژی‌های دارای اولویت شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه است، افزود: تامین تجهیزات ارتباطی همگام با پیشرفت فناوری و تکنولوژی‌های مخابراتی و ایجاد زیرساخت ها متناسب با موقعیت توپوگرافی و جغرافیایی در استان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام                                                                                   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha