• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402101913371
  • منبع : نمایندگی سمنان

لزوم توسعه فرهنگ وقف در بخش سلامت

لزوم توسعه فرهنگ وقف در بخش سلامت

ایسنا/سمنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بر لزوم توسعه فرهنگ وقف در بخش سلامت تاکید کرد و گفت: وقف در حوزه بهداشت، درمان و سلامت، یکی از نیازهای امروز جامعه است و لازم است تا خیرین در این حوزه ورود کنند. 

 حجت الاسلام و المسلمین علیزاده شامگاه گذشته ۱۸ دی در جلسه شورای وقف و سلامت با تاکید بر اینکه نگاه نیکوکاران برای همراهی و مشارکت در حوزه سلامت مثبت است و باید از این فرصت برای افزایش میزان موقوفات در حوزه سلات استفاده کرد، اظهار کرد: اداره اوقاف استان سمنان جلسه ها و نشست های مستمر با دانشگاه و خیرین دارد که می تواند در این راستا اثربخش باشد.
وی افزود: وقف‌های جدید در حوزه سلامت نشان می‌دهد استقبال واقفین و خیرین در این حوزه زیاد است.
حجت الاسلام و المسلمین علیزاده عنوان کرد: مردم نشان دادند که به حوزه سلامت اعتقاد و به جامعه سلامت اعتماد دارند.
وی با اشاره به اینکه شباهت زیادی بین فعالان حوزه سلامت و واقفان وجود دارد، تاکید کرد: واقفان مال خود را جهت برای رفع نیازهای روز جامعه وقف کردند و محافظان سلامت نیز جان خود را در مسیر سلامت افراد وقف کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: مدافعان سلامت در طول تاریخ که اوجش در زمان کرونا بود خوش درخشیدند و دقیقا در زمانیکه کسی جرات نداشت به بیماران کرونایی نزدیک شود، این سفیدپوشان مدافع سلامت بودند که دل به دریا زده و به درمان بیماران پرداختند.
دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی به نوعی وقفی از طرف نظام برای خدمت به مردم است و عده زیادی از برکات آن بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: وقف سنت حسنه جاریه و خدمت در حوزه سلامت هم نوعی وقف است. 
وی افزود: شاید شکل و شمایل کار در وقف و حوزه سلامت تفاوت داشته باشد، ولی اصل کار در قسمت‌های مختلف دانشگاه شامل آموزش، تحقیق، بهداشت و درمان در راستای وقف است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان برای خدمت و کار عشق و ایمانی دارند و خدماتشان شامل حال بیماران می شود. 
وی با اشاره به اینکه جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی سمنان بالغ بر ۴٩٠ هزار نفر است، بیان کرد: از جامعه هدف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، ٣۶٠ هزار نفر خدمت گرفته اند. 
دکتر قدس با اشاره به گستره کاری این دانشگاه افزود: در سال گذشته در هر شهرستان به هر نفر حداقل دو بار خدمات ارائه شده است. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha