• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402102417355
  • خبرنگار : 30147

توفان‌های دردسرساز در فریمان

توفان‌های دردسرساز در فریمان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان گفت: با توجه به توفان شن در این شهرستان چندین حادثه رخ داد که نیروهای آتش‌نشانی برای رفع آن‌ها بلافاصله اعزام شدند.

محمد حسن نیکومنش در گفت‌وگو با ایسنا آتش گرفتن درخت و محبوس شدن چندین نفر از شهروندان فریمانی در آسانسور و مغازه‌ها را از جمله اثرات اتصال و قطع برق به دلیل وقوع توفان اعلام و خاطرنشان کرد: در پی تماس همشهریان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و اطلاع‌رسانی در مورد آتش گرفتن یک اصله درخت کاج بر اثر اتصالی کابل برق، بلافاصله خودروی اطفاء حریق از ایستگاه مرکزی به سرعت به سوی محل حادثه در خیابان امام خمینی(ره) اعزام شدند.

وی عنوان کرد: با رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه چون سیم‌های برق از روی درختان کاج عبور می‌کردند براثر جرقه، درخت را به آتش کشیده بود که بلافاصله هماهنگی‌های لازم با نیروهای شرکت برق برای قطع جریان برق صورت گرفت.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان با اشاره به اینکه آتش‌سوزی به دلیل اتصالی کابل برق اتفاق افتاده بود، گفت: پس از قطع کامل جریان برق  آتش سوزی درخت اطفاء شد.

نیکومنش همچنین خاطرنشان کرد: در پی قطع برق بر اثر توفان تعدادی از همشهریان در داخل آسانسور یا مغازه به دلیل قطعی برق محبوس شده بودند که پس از تماس با آتش‌نشانی، تیم امداد و نجات به محل اعزام شدند.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان افزود: پس از رسیدن نیروها به محل کار امدادرسانی را آغاز کرده و این افراد از داخل آسانسور و مغازه خارج شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع نیروهای آتش‌نشانی این شهرستان به دلیل وقوع توفان هشت مأموریت انجام دادند، به شهروندان توصیه کرد؛ در صورتی که زمان توفان در خانه هستند ضمن حفظ خونسردی از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند، چراغ قوه یا شمع در دسترس داشته باشند و به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده ننمایند و همچنین تمامی درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.

نیکومنش از شهروندان خواست؛ در زمان گرد و غبار، از تردد غیر ضروری خودداری و خود مراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

امروز همچنین به دلیل هجوم ریزگردها مدارس ابتدایی فریمان تعطیل بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha