• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402102719599
  • خبرنگار : 71974

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

سامانه شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی راه‌اندازی شد

سامانه شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی راه‌اندازی شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نامزدهای انتخاباتی باید یک شماره حساب به وزارت کشور اعلام کنند تا تمام دریافتی‌ها از سوی افراد حقیقی ایرانی و یا احزاب سیاسی مشخص شود، اگر فردی از این موضوع تخلف کند و دریافتی پنهان داشته باشد بنا به قانون ۲ دوره از انتخابات محروم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز در طرح ملی اعتلا که در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امسال در حوزه فناوری اقدامات فناوری، اقدام‌های فروتنی صورت گرفته است و با سامانه برخط به صورت لحظه‌ای می‌توان وضعیت رای دادن هر فرد را مشخص کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر خلاف دوره های گذشته دستگاه‌های اجرایی دولت مجاب هستند که به نامزدهای انتخاباتی در چارچوب هیئت استانی خدمات ارائه دهند، این هیئت با احصا شرایط دستگاه‌های دولتی زمینه را برای ارائه خدمات فراهم خواهند کرد.

وی افزود: برای نخستین بار صداوسیما اقدام به ارائه ۲۰۰ کانال برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کرده است.

اسلامی با بیان اینکه سامانه شفافیت مالی برای نامزدهای انتخاباتی تدوین شده است، عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید یک شماره حساب به وزارت کشور اعلام کنند تا تمام دریافتی‌ها از سوی افراد حقیقی ایرانی و یا احزاب سیاسی  مشخص شود، اگر فردی از این موضوع تخلف کند و دریافتی پنهان داشته باشد، بنا به قانون ۲ دوره از انتخابات محروم خواهد شد.

وی ادامه داد: برای هر حوزه انتخابات سقف هزینه مشخص شده و تخلف انتخاباتی در دوره‌های بعد لحاظ خواهد شد، اگر نامزدی بیش از سقف اعلامی هزینه کند، با نامزد متخلف برخورد خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه خرید و فروش رای در کشور جرم‌انگاری شده است، بیان کرد: خرید و فروش رای از جریان ثبت نام تا زمان رای گیری تخلف است و با این افراد برخورد صورت می‌گیرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: امسال چهار حوزه انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود و برای نخستین بار این موضوع انجام شده و امیدواریم در روزهای بعدی به صورت سراسری باشد. امسال تعرفه به صورت تجمیعی صورت گرفته و بنا به نظر سنجی های صورت گرفته روند مشارکت در انتخابات رو به افزایش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha