• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402111209102
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد در جمع روحانیون:

حقیقت انقلاب اسلامی به جهانیان تبیین شود/ولایت فقیه حافظ انقلاب اسلامی است

حقیقت انقلاب اسلامی به جهانیان تبیین شود/ولایت فقیه حافظ انقلاب اسلامی است

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم تبیین حقیقت و ماهیت انقلاب اسلامی نه فقط در داخل کشور بلکه در سایر کشورها تاکید کرد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز پنجشنبه دوازدهم بهمن ماه به مناسبت سالروز ورود بینیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به میهن، در دیدار با روحانیون اظهار کرد: ماهیت و حقیقت حرکت امام و انقلاب را نباید سطحی نگریست و از عمق آن غافل شد.

وی گفت: این سطحی نگری را در مورد ماهیت و هدف قیام امام حسین(ع) ‌که تمام داشته‌هایش حتی فرزند خرسال خود را برای آن به میدان آورد، نیز شاهدیم و عمدتاً مردم برای مظلومیت امام(ع) اشک می‎ریزند ولی کمتر به حقیقت این قیام پرداخته شده است.

آیت الله ناصری به کم‌کاری در تبیین دیدگاه شیعیان همانند عملکرد سطحی در تبیین انقلاب اسلامی به همه جهانیان، گفت: متاسفانه هنوز هم جای کتابهای مربوط به انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های کشورهای جهان خالیست و حتی انقلابیون ما در خارج از کشور نیز در رابطه با تبیین اهداف انقلاب اسلامی اهتمام لازم را نداشته‌اند.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در جریانات مبارزات برای تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی در دیگر کشورها،‌ گفت: این فعالیت‌ها پس از پیروزی انقلاب و تشکیل دولت موقت،‌ کمرنگ شد و عملاً در مقابله با تبلیغات شوم آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کمک کاری شد.

امام جمعه یزد تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین با توجه به اشرافیت ایشان بر خسارات ناشی از کم کاری در این خصوص است، گفت: باید تبیین انقلاب اسلامی نه فقط در کشور، بلکه در خارج کشور همه جهان را توجه دیدگاه‌های انقلاب اسلامی کنیم.

وی گفت: امروز بسیاری از جوانان ما بین نظام اسلامی و ولایی حاکم بر انقلاب با نظام مستبد پهلوی تفاوتی قائل نمی‎شوند و بعضاً مقایسه‌های سطحی دارند و دشمن از این غفلت در حال سوء استفاده است و هویت جوانان ما را به بازی گرفته‎اند.

آیت الله ناصری به کمک کاری پیرامون مسائل دینی و هویتی نسل جدید انقلاب، گفت: باید تفاوت نظام الهی با نظام طاغوتی را به درستی به کودکان و نوجوانان و جوانانمان تبیین کنیم و نگذاریم دشمنان به ویژه انگلیسی‌ها با دستکش‌های مخملی خود هویت فرزندانمان را نشانه روند.

وی بر اهمیت جایگاه ولایت فقیه در حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز عملکرد برخی کشورهای اسلامی در برابر کشتار مردم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی و مشکلات داخلی این کشورها نشان دهنده اهمیت وجود ولایت فقیه در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هنر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در عمر ۴۰ – ۵۰ سال انقلاب اسلامی حفظ ماهیت و حقیقت انقلاب در مسیر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بوده است و این هنر تنها در ولی فقیه وجود دارد.

وی حقیقت انقلاب اسلامی را همچون ماهیت قیام امام حسین(ع) حفظ اسلام و دفاع از آن خواند و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب برای این هدف و حقیقت در برابر تمام سختی‌‎ها مقاومت و ایستادگی کرد.

آیت الله ناصری به اخلاص و آرامش و کم توقعی عجیب امام(ره) در تمام حوادث و اتفاقات به ویژه در دوران تبعید اشاره و عنوان کرد: این که اصل ولایت نجات دهنده انسانهاست به دلیل همین ویژگی‌های بارز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha