• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111612005
  • خبرنگار : 50295

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

اولویت واگذاری اراضی و باغ‌های شیب‌دار با مردم محلی طارم است

اولویت واگذاری اراضی و باغ‌های شیب‌دار با مردم محلی طارم است
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان در پنجمین روز از دهه فجر در سفر به شهرستان طارم از طرح توسعه باغ‌های زیتون در اراضی شیب‌دار این شهرستان دیدن کرد.

محسن افشارچی امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه) در جریان سفر به طارم با حضور در محل اجرای طرح توسعه باغ‌های زیتون در اراضی شیب‌دار منطقه هزار رود در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح توسعه باغ‌های طارم در ۵۰۰ هکتار از اراضی باقی‌مانده در دست اجراست و در برخی بخش‌ها و فازهای قبلی نیز اشکال‌هایی در زمینه آب و برق اراضی وجود دارد که رفع آنها در دستور کار است.

اکبر طیبی اظهار کرد: زمین‌هایی که طرح توسعه باغ‌های زیتون در آنها اجرا می‌شود به یکی از شرکت‌های تابعه بانک کشاورزی واگذار شده است تا این اراضی را آماده‌سازی کند و با قیمت تمام‌شده تحویل متقاضیان دهد.

او تاکید کرد: اولویت واگذاری اراضی و باغ‌های آماده بهره‌برداری با مردم محلی و افراد بومی منطقه است.

وی افزود: احداث ایستگاه‌های پمپاژ آب از رودخانه قزل‌اوزن و شبکه انتقال آب به اراضی، تامین برق و احداث راه‌های دسترسی به مزارع از جمله اقدامات عمده‌ای است که در قالب طرح توسعه باغ‌های زیتون طارم در زمین‌های هدف انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، توسعه باغ‌های زیتون در اراضی شیب‌دار طارم از جمله طرح‌هایی است که برای افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولید زیتون در دستور کار قرار گرفته است و قدمت اجرای آن به حدود ۱۵ سال می‌رسد. کل پروژه توسعه باغ‌های زیتون طارم به مساحت بیش از ۲۰۰۰ هکتار است که بخش‌ها و فازهایی از آن در سال‌های گذشته تکمیل شده و در مناطقی هم به بهره‌برداری رسیده و کشت درختان زیتون در آنها عملیاتی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha