• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402112014677
  • منبع : شهرداری تهران

توزیع ۴۰ هزار تن آسفالت و افتتاح مرکز درمانی شمال غرب تهران در منطقه ۲۲

توزیع ۴۰ هزار تن آسفالت و افتتاح مرکز درمانی شمال غرب تهران در منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: ۴۰ هزار تن آسفالت جهت عملیات تراشکاری، روکش، آسفالت ریزی در معابر تازه احداث و لکه گیری معابر در منطقه توزیع و استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، مسعود نصرتی در این باره  اظهار کرد: به دلیل وجود شهرک‌های مسکونی جدید التاسیس در محلات ۱۲ گانه منطقه روند ساخت معابر در این نقطه از شهر تهران بیشتر از سایر مناطق بوده و بیشترین حجم معابر خاکی آسفالت شده نیز در منطقه ۲۲ صورت گرفته است و از آغاز نهضت آسفالت تا به امروز ۴۰ هزار تن آسفالت جهت عملیات تراشکاری، روکش، آسفالت ریزی در معابر تازه احداث و لکه گیری معابر در منطقه توزیع و استفاده شده است.

وی یادآور شد: در راستای ارتقای کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی در حوزه عمرانی در غربی ترین محلات سطح منطقه، عملیات اجرایی معابر ارتباطی در این شهرک‌ها با جدیت دنبال می شود.

نصرتی اذعان کرد: تا به امروز و با افزایش سکونت شهروندان در غربی‌ترین محلات سطح منطقه، تامین حداقل‌هایی همچون ایجاد دسترسی‌ها از طریق معابر آسفالتی، برخورداری از ناوگان حمل و نقل عمومی و یا اجرای هر چه بهتر طرح نگهداشت در محدوده دو شهرک الهیه غرب و مرواریدشهر اقدامات قابل توجهی تا به امروز صورت گرفته است.

افتتاح میدان میوه و تره بار شهرک شهید خرازی

مسعود نصرتی در ادامه درباره افتتاح میدان میوه و تره بار شهرک شهید خرازی نیز گفت: مدیریت شهری در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالای اساسی توسعه بازارهای تره بار محلی را در دستور کار خود قرار داده است. به همین منظور با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط اداره ساماندهی منطقه و سازمان میادین میوه و تره بار، موقعیت یابی برای احداث دو بازار میوه و تره بار در شهرک شهید خرازی صورت گرفته است.

وی از جانمایی زمین به منظور احداث میادین جدید میوه و تره‌بار در محلات فاقد میدان میوه و تره‌بار در این منطقه خبر داد و گفت: بیش از ۸ هزار خانوار در شهرک شهید خرازی سکونت دارند و  این میدان میوه و تره بار برای این تعداد از شهروندان ساکن در خیابان شهید اردستانی در زمینی در حدود ۵۰۰ مترمربع بنا و با حضور شهردار تهران به بهره برداری خواهد شد.

افتتاح مرکز بهداشتی_درمانی شمال غرب تهران در منطقه ۲۲ 

شهردار منطقه ۲۲ همچنین با اشاره به افتتاح مرکز بهداشتی_درمانی شمال غرب تهران در منطقه ۲۲ اظهار کرد: به نسبت رشد ساخت و سازها و بارگذاری جمعیتی که در منطقه ۲۲ طی سال‌های گذشته صورت گرفته، زیرساخت‌های مورد نیاز تامین نشده و عزم مدیریت شهری بر تامین سرانه‌ها و ارتقا وضعیت موجود در این منطقه شکل گرفته است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، نصرتی با اشاره به نقش زیرساخت‌ها در فرآیند توسعه پایدار شهری گفت: در دنیای امروز زندگی کردن در شهرهای بزرگی مانند تهران بدون وجود زیرساختهای شهری غیرقابل تصور است و وجود این ساختارها به عنوان اصلی‌ترین ملزومات زندگی شهروندان ضرورت دارد.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از زیرساخت‌های شهری می شود منظور وجود معابر، شبکه‌های آبرسانی و برق‌رسانی و ... است که بیشتر جنبه‌های کالبدی شهر مدنظر است اما ‌زیرساخت‌های شهری تنها محدود به کالبد نیست و مؤلفه‌های اجتماعی و اقتصادی را نیز شامل می‌شود.

نصرتی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه ۲۲ در ایجاد زیرساختهای مختلف و بسترسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری افزود: مدیریت شهری منطقه آمادگی کامل دارد تا در کنار مجموعه بهداشت و درمان، شرایط ایجاد مراکز درمانی در این منطقه را تسهیل نماید.

 پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران نیز گفت: افتتاح مرکز بهداشتی_درمانی شمال غرب تهران نخستین گام در منطقه ۲۲ است و مجموعه درمان با جدیت پیگیر ساخت بیمارستان‌های دولتی و همچنین بیمارستان تخصصی کودکان در این منطقه است. در این خصوص مطالعات و اقدامات اولیه صورت گرفته و مابقی اقدامات در حال پیگیری است.

وی افزود: این بیمارستان مجهز به اتاق عمل، اورژانس و بخش های تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود و امیدواریم در تعامل با مجموعه مدیریت شهری بتوانیم سرانه‌های خدمات درمانی را بیش از پیش برای شهروندان تهرانی مهیا نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha