• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402112819952
  • خبرنگار : 71295

صدور ۲۴ سند مالکیت اراضی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

صدور ۲۴ سند مالکیت اراضی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: هر چه زمان در زمینه مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان بگذرد کار پیچیده‌تر شده و بی‌انضباطی در مجموعه اموال و مالکیت دولت و دستگاه اتفاق می‌افتد.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جلسه‌ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات تثبیت اراضی مالکیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد، گفت: بر اساس ماده ۹ همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه موظف هستند اسناد و نقشه‌ها و اطلاعات اراضی که در مالکیت و تصرف نهاد و سازمان و یا در اختیار آنهاست تهیه کنند و برای اینکه اسناد حاکمیتی و دولتی صادر شود، ضرورت دارد.

رئیس کل دادگستری بوشهر با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در قوه قضاییه با موضوع حدنگاری ۱۰۰درصدی اراضی، مستندسازی اموال و املاک دولتی اهمیت بیشتری دارد و به جهت شناسایی املاک دولت افزود: در بازه زمانی ۱۷ مهر ۱۴۰۱ تا ۲۸ بهمن ماه سال جاری تعداد ۳۷۱۶ فقره سند مالکیت دولتی جمعاً به مساحت ۱۵۴۲۰۸ (یکصد و پنجاه و چهار هزار و ۲۰۸) هکتار سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی صادر و تحویل خزانه شده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان با اشاره به اینکه در سنوات گذشته موضوع جمع آوری اموال دولت مغفول بوده و کمتر در دستگاه‌های اجرایی به این موضوع توجه شده، بیان داشت: دستگاه قضایی با هدف و سیاست شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف و برای ایجاد شفافیت در حوزه‌های اقتصادی که لازمه یک اقتصاد پویا و فعال است در این زمینه وارد عمل شد.

مهرانگیز افزود: هرچه زمان در زمینه مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان بگذرد کار پیچیده‌تر شده و بی‌انضباطی در مجموعه اموال و مالکیت دولت و دستگاه اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: دولت خسارت‌های زیادی به خاطر کم‌توجهی به تعدیات که در حوزه املاک دولتی و بیت‌المال یا دعاوی در این زمینه اتفاق می‌افتد، دیده است و این بی‌توجهی باعث هزینه‌های مضاعف و خسارت‌ها در دستگاه قضایی و دعاوی‌ها می‌شود.

بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در خصوص اسناد مالکیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در سال جاری تعداد ۲۴ سند مالکیت به مساحت ۳۰ هزار مترمربع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از میزان، در این نشست مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز گفت: مستندسازی عامل تثبیت مالکیت قانونی دانشگاه بر املاک خود است و امیدواریم با همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی روند صدور اسناد مالکیت دانشگاه همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha