• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402121913807
  • خبرنگار : 50652

رئیس کل دادگستری گلستان:

مراوه‌تپه در اجرای سند تحول قضایی پیشرو است

مراوه‌تپه در اجرای سند تحول قضایی پیشرو است

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان صدور احکام جایگزین حبس را یکی از شاخص‌هایی دانست که حوزه قضایی مراوه‌تپه در آن عملکرد خوبی داشته است و گفت: امسال ۹۸۰ اصله نهال در قالب آرای جایگزین حبس در شهرستان مراوه‌تپه غرس شده است

حیدر آسیابی امروز (۱۹ اسفند ماه) در بازدید از حوزه قضایی مراوه‌تپه، این شهرستان را پیشرو در اجرای سند تحول قضایی و صدور آرای جایگزین حبس دانست و بیان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام‌شده حوزه قضایی مراوه‌تپه در بیشتر شاخص‌های مربوط به اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول قضایی، رتبه برتر را بین حوزه‌های قضایی استان کسب کرده است.

وی یکی از شاخص‌های مهم مربوط به اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول قضایی را صدور احکام جایگزین حبس دانست و توضیح داد: صدور احکام جایگزین حبس، یکی از آن شاخص‌هایی است که حوزه قضایی مراوه‌تپه در آن عملکرد خوبی داشته است. در استان گلستان امسال نزدیک به ۶۰۰۰ رای جایگزین حبس توسط قضات صادر شده که پنج درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ارائه خدمات عمومی رایگان از جمله تهیه کلاه ایمنی موتورسیکلت، نوشت‌افزار و کتاب‌های آموزشی برای افراد نیازمند و کمک به فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از دیگر احکامی است که قضات شهرستان مراوه‌تپه در قالب آرای جایگزین حبس امسال صادر کرده‌اند.

آسیابی با اشاره به افرادی که مشمول آرای جایگزین حبس شده‌اند، اظهار کرد: عمده این آرا مربوط به محکومانی است که تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتکب شده، سابقه کیفری نداشته یا مرتکب جرایم سبک شده‌اند.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری گلستان امروز پس از سرکشی و بازدید از شعب حوزه قضایی و دیدار و گفت‌وگو با کارکنان از دو واحد تولیدی در شهرستان مراوه‌تپه دیدن و سه نهال درخت غرس کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha