• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402122617979
  • خبرنگار : 50534

مشارکت‌های مردمی ۱۱ میلیاردی زنجانی‌ها به بهزیستی

مشارکت‌های مردمی ۱۱ میلیاردی زنجانی‌ها به بهزیستی

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: میزان‌ مشارکت‌های مردمی به صورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱میلیارد تومان بوده است.

روح الله خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه جذب مشارکت‌های مردمی در رفع مشکلات مددجویان نقش بسزایی داشته و کلیه نذورات نقدی و غیر نقدی اهدایی از سوی خیرین بین نیازمندان اقشار آسیب‌پذیر و جامعه هدف بهزیستی در اسرع وقت توزیع می شود. اظهار کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند.

وی با اشاره به طرح‌های این اداره در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، افزود :ضیافت مهربانی، افطاری ساده در مراکز، ضیافت خانه خدا، ضیافت همدلی، عید همدلی از سری برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهیم کرد. همچنین خط مشاوره ۱۴۸۰ به صورت رایگان و با حفظ اصل محرمانگی در تعطیلات فعال است‌.

خدابنده‌لو با بیان اینکه بیشترین تماس‌های دریافتی از سمت مادرهایی هستند که فرزندشان درگیر اعتیاد شده یا نگران این مسئله هستند، ادامه داد:اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سرپناه شبانه به منظور کاهش آسیب و برای اسکان معتادان با رفتار پرخطر و بی‌خانمان ایجاد شده است، افزود: تنها مرکز سرپناه شبانه معتادان در شهریور ماه سال ۹۷ در استان راه‌اندازی شد و ساعت فعالیت این مرکز از ساعت ۱۹ عصر تا ۷ صبح بود که در فصول سرد سال این ساعت به ۲ ساعت افزایش می‌یابد.

 این مسئول با بیان اینکه میانگین اقامت شبانه در این مرکز ۶۰ نفر و در فصول سرد سال به میانگین ۹۰ نفر نیز می‌رسد، شمار زنان معتاد استان را بسیار محدود برشمرد و گفت: اقدامات لازم برای بازتواتمند سازی آنان و نظارت‌های جدی در خصوص کمپ‌های اعتیاد انجام می گیرد.

وی کاهش بروز و شیوع رفتارهای پرخطر در مصرف کنندگان مواد بی‌خانمان،کاهش بروز و شیوع بیماری‌های عفونی و کاهش ارتکاب به جرائم توسط مصرف کنندگان را بخشی از اهداف این سرپناه‌های شبانه عنوان کرد و ادامه داد: تأمین سرپناه برای مصرف کنندگان مواد بی‌خانمان و تأمین حداقل مواد غذایی، لباس و همچنین انجام آزمایشات متعدد و ارائه اقلام بهداشتی موردنیاز برای مصرف‌کنندگان از اقداماتی است که در این سرپناه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha