• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403010401231
  • خبرنگار : 50283

جاذبه گردشگری گیلان؛

آبشار ویسادار؛ جلوه ای در دل جنگل و کوه

آبشار ویسادار؛ جلوه ای در دل جنگل و کوه

ایسنا/گیلان سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر پره سر گفت: آبشار ویسادار پره سر یک برند ملی است و با توجه به جاذبه‌های این پدیده طبیعی در دل جنگل و کوه در ایام نوروز شاهد استقبال مسافران و گردشگران از آن هستیم.

 مسعود بابائی ۴ فروردین در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آبشار ویسادار در سال ۹۶ به عنوان اثر طبیعی؛ ثبت ملی شد، اظهار کرد: این آبشار به ارتفاع ۱۵ متر و حوضچه دایره‌ای شکل به عمق ۲ متر، در ناحیه کوهپایه‌ای در اعماق جنگل‌های پهن برگ هیرکانی و در مسیر حرکت رودخانه پر آب لومیررود (دیناچال رود) در شهرستان رضوانشهر، واقع شده و تنها آبشار منطقه است که از فروریزش آب یک رودخانه دائمی و پرآب منطقه پدید آمده است.

وی با بیان اینکه جذابیت منحصر به فرد، اکوسیستم ویژه، زیست‌بوم منحصر به فرد همچنین وجود برخی گونه‌های گیاهی و جانوری خاص در منطقه از ویژگی های این پدیده طبیعی است، افزود: پس از ۲ دهه پیگیری، امسال و با هماهنگی مدیران استانی، قرارداد مدیریت و بهره‌برداری از آبشار ویسادار به شهرداری پره سر واگذار شد.

آبشار ویسادار؛ جلوه ای در دل جنگل و کوه

بابائی با بیان اینکه آبشار ویسادار در ۱۵ کیلومتری غرب پره سر قرار دارد، گفت: با همکاری راهداری استان؛ ۴ کیلومتر از مسیر دسترسی به آبشار آسفالت شده و قرارداد انجام ۳ کیلومتر باقیمانده نیز منعقد شده و بعد از تعطیلات و آغاز فصل گرم سال آسفالت این مسیر انجام خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر پره سر با تاکید بر اینکه پاکسازی این مسیر یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری و شورای اسلامی پره سر است، تصریح کرد: مسیرهایی که هنوز آسفالت نشده نیز زیرسازی کردیم تا مناسب تردد خودروها بوده و تا حد ممکن دست انداز و ناهمواری‌ نداشته باشد.

 بابائی با بیان اینکه طی این مدت از تعطیلات نوروزی با استقبال خوبی از سوی مسافرین و گردشگران برای بازدید از این جاذبه زیبای طبیعی روبرو بودیم، تاکید کرد: بعد از تعطیلات اجرای طرح پروژه گردشگری آبشار ویسادار آغاز خواهد شد که شامل رستوران سنتی، سوئیت‌های چوبی، آلاچیق، فروشگاه‌های صنایع دستی است و حداقل برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر پره سر تصریح کرد: با توجه به اینکه آبشار ویسادار پره سر یک برند ملی است و با توجه به جاذبه‌های این پدیده طبیعی با فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری می‌توانیم از حضور تعداد زیادی از گردشگران و هموطنان برای بازدید از آن بهره مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پره سر یکی از پاک‌ترین شهرهای استان گیلان است، تاکید کرد: قبل از عید نوروز تمام خیابان‌های شهر شستشو شده، نورپردازی و روشنایی‌های معابر اصلی شهر تامین همچنین پاکسازی مسیر آبشار نیز انجام شده است و از گردشگران تقاضا داریم زباله‌های خود را در محل‌های پیش‌بینی شده قرار دهند.

آبشار ویسادار؛ جلوه ای در دل جنگل و کوه

بابائی با بیان اینکه در روستای سیمبر خاله و صفر محله پره سر طرح ساحلی شهرداری پره سر بهره مند است، گفت: مدیریت و ایجاد زیرساخت های قسمتی از زمین آن به شهرداری واگذار شده و سال گذشته با یک سرمایه‌گذار قرارداد بستیم که تاکنون حدوداً ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی کار انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر پره سر تصریح کرد: این پروژه شامل ۲۰ سوئیت، رستوران، کافی شاپ، بازارچه صنایع دستی همچنین مجموعه سوارکاری شکیل و منحصر به فردی است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شهریور ماه سال جاری افتتاح خواهد شد و می‌تواند به عنوان یک پایگاه گردشگری در غرب گیلان پذیرای مسافران و گردشگران باشد.

به گزارش ایسنا برای رسیدن به شهر پره سر از رشت به سمت پونل و سپس پره سر می رویم همچنین می‌توانیم از مسیر بندرانزلی به رضوانشهر و سپس به سمت پره سر برویم. این شهر با احتساب جمعیت شناور، حدود ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha