• شنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403011104971
  • خبرنگار : 50532

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا:

۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان مرزی آستارا رفع تصرف شد

۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان مرزی آستارا رفع تصرف شد

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، گفت: در سال ۱۴۰۲ با تشدید اقدامات حفاظت از منابع طبیعی و با پیگیری‌های قضایی، ۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان رفع تصرف شد.

علیرضا قمی روز شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تنظیم ۱۴۹ فقره پرونده رفع تصرف غیر مجاز اراضی ملی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سال گذشته، ۴۶ باب کوره زغال غیر مجاز را تخریب و در این رابطه ۲ و نیم تن زغال توقیف شده است. قمی از تشکیل ۷۳ فقره پرونده قضایی ویژه کشفیات چوب و معرفی به مراجع قضایی خبر داد و افزود: در این رابطه ۳۹ دستگاه خودرو، موتور سیکلت و اره برقی نیز از قاچاقچیان چوب توقیف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با هرگونه تصرف اراضی ملی برخورد قاطع می کنند، گفت: ۳۹ نیروی حفاظتی در حال حاضر مسئول صیانت از اراضی جنگلی شهرستان مرزی آستارا هستند. وی، افزود: وسعت اراضی ملی و جنگلی آستارا ۳۴ هزار هکتار از روستای و نه بین تا روستای قره سو است و جنگل‌های آن را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون تشکیل می‌دهد.

قمی، ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با ۲ واحد سر جنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و ۳۹ نیروی انسانی فعالیت می‌کند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با تاکید بر ضرورت مشارکت بیشتر مردم در صیانت از منابع طبیعی گفت: امروز حفظ منابع خدادادی و سرمایه‌های ملی بیش از هر زمان به حمایت و همراهی مردم نیاز دارد.

قمی، افزود: در شهرستان آستارا ۳۴ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که مساحتی بالغ بر ۶۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد که از این وسعت ۲۰ کیلومتر کوهستانی، ۲۱ کیلومتر ساحلی و بقیه در مراتع قرار دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha