• جمعه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403012412498
  • خبرنگار : 50175

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

۶۴ درصد مساحت کشور روی گسل قرار دارد

۶۴ درصد مساحت کشور روی گسل قرار دارد

ایسنا/لرستان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۶۲ یا ۶۴ درصد مساحت کشور روی گسل و یا منابع گسل قرار دارد هم بسیار مهم هستند.

محمدحسن نامی امروز ۲۴ فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان که در محل استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: به علت پیچیدگی دستورالعمل‌ها ممکن است قوانین و مقررات محدودیت ایجاد کند و در این راستا شورای بحران تشکیل شده که می‌توان مسائل را در این شورا و ستاد ملی بحران مطرح و تصویب کرد.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم از ظرفیت‌ها و امکانات نیروها به نحوی استفاده کنیم که مردم رضایتمند باشند، افزود: ۶۴ مخاطره طبیعی و حادثه انسان‌ساز در دنیا شناسایی شده که از این مخاطرات طبیعی و عوامل حوادث انسان‌ساز ۴۴ مورد در کشور ما اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: سدسازی در دولت‌های گذشته انجام شده که فواید و مشکلاتی داشته و باید آمایش سرزمینی لحاظ و از تجمع جمعیت زیاد در یک منطقه پیشگیری و به سمت مطلوب حرکت کرد.

نامی با بیان اینکه پنج سد آب شهر تهران را تأمین می‌کند، اضافه کرد: سد معشوره هم تأمین آب می‌کند و هم برای پیشگیری از تخریب لازم است.

وی بیان کرد: در راستای پیشگیری از سیلاب آبخیزداری بهترین اقدام است و انجام آبخیزداری باعث ایجاد ظرفیت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت‌های خوبی است و باید از ظرفیت مردم برای ایجاد طرح‌ها استفاده کرد.

نامی اظهار کرد: دولت در شرایط سخت و ناترازی قرار دارد به‌طوری‌که سال گذشته ۲ میلیارد دلار بنزین وارد شد و امسال باید ۶ میلیارد دلار وارد شود که این عمل ترازی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی با توجه به اینکه ۶۲ یا ۶۴ درصد مساحت کشور روی گسل و یا منابع گسل قرار دارد هم بسیار مهم هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: یکی از سدهای مهم در لرستان هم سد معشوره بوده که در ذخیره روان آب‌ها و کنترل سیلاب‌ها مهم است.

نامی بیان کرد: در راستای پاک‌سازی رودخانه‌ها باید اقدامات لازم انجام و از ریختن زباله و نخاله‌ها در مسیل‌ها و رودخانه‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha