• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403012715088
  • خبرنگار : 50042

فرمانده سپاه قدس گیلان:

امیدبخشی به جامعه باید راهبرد رسانه‌ها باشد

امیدبخشی به جامعه باید راهبرد رسانه‌ها باشد

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه امیدبخشی به جامعه باید راهبرد رسانه‌ها باشد، گفت: رسانه قوی می‌تواند در عقب راندن دشمن کمک کند، آنقدری که رسانه می‌تواند مؤثر باشد گاهی تجهیزات نظامی و دیگر ابزارها نمی‌تواند اثر بگذارد لذا کسانی می‌توانند موفق باشند که رسانه‌های قوی داشته باشند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی امروز، ۲۷ فروردین‌ماه در نشست خبری جشنواره مردمی مدرسه عشق با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام«جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر نکاتی از نامگذاری شعار سال را مطرح فرمودند که سیاستگذاری ما در سال جاری است.

وی افزود: علت اصلی انتخاب شعار سال چالش در حوزه اقتصاد است که دشمن تلاش دارد ما در حوره اقتصادی دچار فروپاشی شویم، اگر مشکل اقتصادی حل شود در دین و دنیای مردم اثرگذار است. دلیل انتخاب «جهش تولید» در شعار سال این است که اگر می‌خواهیم مشکل اقتصادی حل شود باید جهشی را در حوزه تولید شاهد باشیم و لازمه آن مشارکت مردم است.

سردار دامغانی با بیان اینکه نامگذاری «جهش تولید با مشارکت مردم» نباید با خصوصی سازی سوء برداشت شود، گفت: در خصوصی سازی مشارکت مردم حداقلی است اما هدف اینجا مشارکت آحاد مردم که شامل همت جمعی، سرمایه‌های مردمی و ابتکار است، می‌شود و دولت باید در این راستا بسترسازی کند و همچنین تحرک در حوزه سیاست خارجی افزایش یابد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا چالش رسانه‌ای بود، گفت: رسانه قوی می‌تواند در عقب راندن دشمن کمک کند، آنقدری که رسانه می‌تواند مؤثر باشد گاهی تجهیزات نظامی و دیگر ابزارها نمی‌تواند اثر بگذارد لذا کسانی می‌توانند موفق باشند که رسانه‌های قوی داشته باشند.

سردار دامغانی بیان کرد: یکی از شکست‌های رژیم صهیونیستی در حمله اخیر، توسط رسانه‌ها در حوزه افکار عمومی جهان رقم خورد؛ در تحلیل‌هایی که امروز انجام می‌شود خسارت و ضربه‌ای که رژیم صهیونیستی در افکار عمومی خورد بیشتر از کنش در میدان بود.

وی تأکید کرد: رسانه آنجایی می‌تواند نقش آفرین باشد که تولید محتوای باکیفیت و با حجم مناسب داشته باشد، لذا باید ساختارهای رسانه‌ای شکل گیرد، نیاز به انسجام تولیدکننده محتوایی، کشف و پرورش استعدادها داریم و باید از هنر در این راستا استفاده حداکثری شود.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره مردمی مدرسه عشق گفت: جشنواره مدرسه عشق با برنامه ریزی توسط سپاه و بسیج برگزار می‌شود با این هدف که خلأ تولید محتوا در زمینه فرهنگی و هنری کاهش یابد، امسال هفتمین دوره جشنواره در حال برگزاری است، ۶ جشنواره قبلی در کشور برگزار شده اما امسال برای اولین بار به استان‌ها سپرده شد که «گیلان» با وجود ظرفیت‌های فرهنگی اولین استان میزبان برگزاری این جشنواره ملی است.

سردار دامغانی بیان کرد: ارسال اثر به هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق در ۱۱محور ثابت و یک محور «فلسطین و غزه» و ۶ بخش فرهنگی و هنری فراخوان شد که از سراسر کشور ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی با برشمردن شاخص‌های این دوره جشنواره مردمی مدرسه عشق تصریح کرد: با اینکه اولین دوره واگذاری میزبانی جشنواره به استان‌ها بود، تعداد آثار دریافتی آن قابل مقایسه با دیگر جشنواره‌ها نیست؛ علاوه بر این بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی همواره منجربه خلق نتایج مطلوب می‌شود همانطور که حضور و حمایت مردم در دفاع مقدس منجربه پیروزی شد، سومین ویژگی جشنواره مذکور اعتماد به نوجوانان دهه هشتادی‌ها در اجراست، از ابتدای فراخوان تاکنون مسئولیت کمیته‌های جشنواره به دهه هشتادی ها سپرده شد که روند موفقی هم داشته است؛ همواره از اعتماد به جوانان چه در دوران انقلاب و چه در زمان دفاع مقدس نتیجه گرفتیم.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه ایمان به مردم و جوانان انقلابی، رمزی است که می‌تواند جامعه را از همه گردنه‌های حساس عبور دهد، گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری دو نکته «ایمان» و «امید» به منافع ملی ما گره خورده است. ایجاد امید بین مردم باعث ایجاد انگیزه می‌شود، باید تقویت ایمان در جامعه و اعتماد به مردم، امید به آینده را افزایش دهیم. رسانه باید نقد منصفانه و نگاه دقیق را مدنظر قرار دهد و برای تولید آثار محتوایی برنامه ریزی کند، امیدبخشی به جامعه باید راهبرد رسانه‌ها باشد.

وی با تأکید بر اتحاد بین مردم، افزود: در حوزه همبستگی اجتماعی دچار غفلت شده‌ایم و دلیلش اختلافات فکری و سیاسی است؛ باید فضا به‌گونه‌ای باشد که تفاوت نگاه و عقیده منجربه بروز اختلاف اجتماعی نشود لذا رسانه اگر می‌خواهد به منافع ملی کمک کند باید منجربه شکل‌گیری و تقویت همبستگی در جامعه شود و این مهم را اولویت قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha