• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403021914068
  • خبرنگار : 50204

معاون وزیر عنوان کرد

لزوم حرکت آموزش و پرورش در راستای مهندسی کیفیت

لزوم حرکت آموزش و پرورش در راستای مهندسی کیفیت

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در راستای مهندسی کیفیت در آموزش و پرورش گام برداشته شود، گفت: در گذشته آموزش و پرورش رها شده و تست‌محور و آموزشگاه‌محور شده بود که بازگشت خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

احمد محمودزاده امروز، ۱۹ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد:  منزلت و معیشت معلم باید همواره مورد توجه باشد و معلم باید همیشه تکریم شود.

وی اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش بستر تبادل نظر و همفکری و هم‌افزایی برای موضوعات این حوزه است و بیشتر باید به موضوعاتی پرداخته شود که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آن‌ها بر نمی‌آید.

محمودزاده تاکید کرد: رویکردهای فرهنگی و تربیتی مدارس باید در راستای اتفاقات خوب و تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تربیت دانش آموزان باید در شان کشور باشد، اظهار کرد: سندهای خوبی برای تربیت دانش‌آموز در طراز انقلاب اسلامی تدوین شده است. این وزارتخانه در راستای کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی و تربیتی خیز خوبی برداشته است.

وی بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: باید تلاش کرد که دانش‌آموزان از دالان کنکور به دالان اشتغال دست پیدا کنند که مسیر آن از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عبور می‌کند.

محمودزاده در خصوص هنرستان‌های جوار صنعت نیز گفت: برخی استان‌ها از جمله اصفهان و هرمزگان به این حوزه ورود کرده‌اند که باید الگوبرداری شود.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای بزرگی در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف به دست آمده که باید تلاش شود دانش‌آموزان با این افتخارات آشنا شوند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی نیز بیان کرد: هر آنچه برای آموزش و پرورش هزینه شود در آینده‌های نه چندان دور بهره آن را خواهیم برد.

وی افزود: امروزه دشمن می‌تواند ذهن نوجوانان و جوانان را تغییر دهد. در جنگ سخت و نیمه سخت دشمن کم آورده، اما در جنگ نرم دشمن از ما پیشتر است چرا که از گذشته به تکنولوژی آن فکر کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید مورد توجه باشند و نیاز است تمام امکانات و ظرفیت‌ها در این راستا استفاده شوند.

کریمی بیان کرد: استان مرکزی هفت اردوگاه شهرستانی دارد که سه اردوگاه تجهیز شده و انتظار می‌رود حداقل‌ها در این اردوگاه‌ها فراهم شود. ظرفیت اردوگاهی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در استان مرکزی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha