• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403023123173
  • خبرنگار : 50212

این پرچم ما را به دنبال خود می‌کشاند

این پرچم ما را به دنبال خود می‌کشاند

ایسنا/مرکزی آئین حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) و پرچم گردانی، سالیان متمادی است که همزمان با دهه کرامت در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و خادمان حرم رضوی در جای جای این مرزوبوم پرچم متبرک بارگاه نورانی امام هشتم را برای دلدادگانی می‌برند که نور چشم‌شان، پابوسی مضجع نورانی مولای عشق و مهربانی است.

در جریان هفدهمین سال سفر کاروان زیرسایه خورشید حامل پرچم مطهر حرم رضوی به استان مرکزی، فرصتی شد تا در گفت‌وگویی با یکی از خدام حرم به تاثیرگذاری این حرکت فرهنگی بپردازیم.

محمد اردلان مدیر کاروان زیر سایه خورشید و خادم کشیک دوم حرم رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کاروان به دنبال برقراری ارتباط قلبی آحاد مختلف مردم با امام رضا(ع) است و به عنوان یک رویداد فرهنگی ملی با هدف ایجاد دسترسی به معنویت حرم امام رضا(ع) در سراسر کشور به شهرهای مختلف کشور سفر می کند.

وی افزود: با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل برای اجرای با کیفیت این حرکت فرهنگی معنوی در سراسر کشور توسط شبکه و تشکیلات ایجاد شده انجام می‌شود، اما این پرچم مطهر رضوی است که ما را دنبال خود می‌کشاند.

وی با اشاره به اینکه حس و حالی که در خدمت به آستان مقدس امام رضا(ع) و به ویژه پرچم‌گردانی در دهه کرامت وجود دارد با هیچ لذتی قابل مقایسه نیست، افزود: خدمت به امام رضا(ع) سراسر عنایت است و به زندگی خیر و برکت می‌بخشد و موجب عاقبت به خیری انسان می‌شود.

این خادم امام رضا(ع) با بیان اینکه خدمت به امام رضا(ع) در خدمت‌رسانی به زائران آن امام همام متجلی می‌شود، اظهار کرد: خادمی امام رضا(ع) انسان را عاقبت بخیر می‌کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سابقه ۱۳ ساله اعضای این کاروان اظهار کرد: برای تاثیرگذاری این فعالیت فرهنگی باید مسیر حرکت پرچم را به سمت و سویی تعیین کرد که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

اردلان بیان کرد: باید مدیران استانی و شهرستانی تشکیلات، اماکنی را برای حضور پرچم تعیین کنند که بیشترین بهره‌برداری از این فضای معنوی صورت گیرد. هرجا اقبال مردمی و درخواست‌های مردمی برای حضور پرچم متبرک حرم رضوی بوده به مراتب اثرات معنوی و فرهنگی بالاتری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای پرچم متبرک حرم رضوی ارزش ویژه قائل شویم، گفت:  باید مردم را تشنه این حرکت فرهنگی کرد تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

مدیر کاروان زیر سایه خورشید در ادامه گفت: کانون‌های خدمت رضوی با شناسایی نقاط و اماکنی که حضور پرچم در آنجا اثرگذاری بیشتری دارد بستر لازم برای حضور خادمان و کاروان را با تدوین برنامه‌ای موثرمهیا کنند تا کاروان و پرچم بتوانند برنامه کیفی را در این نقطه هدفگذاری شده اجرایی کنند نه اینکه بخواهند با پرچم گردانی مستمر و هفتگی از ارزش کار کاسته شود و اثر لازم را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین استقبال از پرچم مطهر رضوی در سال جاری در بین دانش آموزان بود، گفت: حضور پرچم رضوی حال و هوای امام رضایی را در مدارس ایجاد می‌کند و بسیاری از دانش‌آموزان در هنگام ورود کاروان اشک می‌ریزند و ارتباط قلبی خوبی را با امام رضا (ع) پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha