• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022215371
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نگاه ویژه دولت به توسعه گازرسانی در سیستان و بلوچستان

بهره‌مندی بیش از ۱۵۲ هزار مشترک از نعمت گاز در استان

بهره‌مندی بیش از ۱۵۲ هزار مشترک از نعمت گاز در استان

ایسنا/سیستان و بلوچستان یکی از اصلی ترین قدم ها برای تامین عدالت اقتصادی در استان و توازن منابع که از سیاست های اصلی نظام است با اجرای پروژه های گاز رسانی در اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان در حال تحقق است.

اجرای پروژه های گازرسانی یک شریان حیاتی برای شکوفایی اقتصاد استان سیستان و بلوچستان است و به دنبال آن شاهد توسعه سرمایه گذاری های پایین دستی در استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۳ شهر از مجموع ۵۵ شهر و۱۳۰روستا از مجموع ۳ هزار و ۲۸۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی، ۱۷۱ صنعت و یکصد و ۵۲ هزار و ۹۲۶ مشترک در استان سیستان و بلوچستان از این انرژی پاک بهره‌مند هستند.

محمدرضا میرشکاری در گفت وگو با ایسنا- افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان سیستان و بلوچستان، پروژه‌های گازرسانی در این منطقه با قوت و سرعت بیشتری در حال پیگیری و انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ اقدامات مهمی در زمینه انجام پروژه‌های گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان صورت گرفت؛ به طوری که با اجرای بیش از یک‌هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۶ شهر و ۳۱ روستا گازدار و با نصب ۲۱ هزار علمک بیش از ۲۲ هزار مشترک دیگر از این موهبت الهی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی بیش از ۱۵۲ هزار مشترک از نعمت گاز در استان

میرشکاری بیان کرد: این شرکت در راستای وظیفه ذاتی خود، پروژه‌های دیگری را نیز جهت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان در سال ۱۴۰۲ آغاز  کرده که گازرسانی به ۱۳شهر دیگر بخشی از این پروژه‌هاست که توسط این شرکت و همکاری شرکت‌های گازهای استانی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد تحت عنوان استان معین در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان افزود: این شرکت در جهت تحقق این مهم،گاز را به ۲۸ صنعت رسانده تا علاوه بر آن، با رونق بخشیدن به کسب و کار صنایع ، نقش خود را در اشتغال‌زایی نیز به خوبی ایفا نماید.

بهره‌مندی بیش از ۱۵۲ هزار مشترک از نعمت گاز در استان

وی افزود: بهره‌مندی نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار به‌عنوان بزرگترین نیروگاه استان سیستان و بلوچستان، برگ زرینی دیگر در کارنامه این شرکت است که با مصرفی بالغ بر ۲ میلیون مترمکعب گازطبیعی در روز، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت مایع می‌تواند زمینه کاهش آلودگی زیست‌محیطی، افزایش سیکل تعمیرات اساسی را از ۲سال و نیم به ۵ سال و متعاقباً صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوطه را به ارمغان آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha