• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403032617435
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تلاش برای پرداخت ماهانه حق‌التدریس معلمان/هیچ معلمی مهر امسال بازنشسته نمی‌شود

تلاش برای پرداخت ماهانه حق‌التدریس معلمان/هیچ معلمی مهر امسال بازنشسته نمی‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: حق‌التدریس اردیبهشت ماه پرداخت شده و تلاش داریم با دستان توانمند شما معلمان، این پرداختی‌ها به صورت ماهانه انجام شود. استان‌هایی که در ارسال ابلاغ‌های موظف و غیر موظف تأخیر داشته باشند، حق‌التدریس‌شان نیز دیر پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی فرهادی در نشست با مدیران کل استان‌ها گفت: برای تشویق استان‌هایی که در برخی اقدامات پیشتاز و سرآمد بوده، بحث تشویقی در نظر می‌گیریم.

وی با اشاره به ابلاغ جداول بودجه در هفته گذشته، بیان کرد: تا هفته پیش جز حقوق نمی‌توانستیم پرداختی داشته باشیم اما به فضل الهی این مورد پس از ابلاغ جداول بودجه برطرف شد؛ هزینه هدایای هفته معلم به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسید؛ این مبلغ معادل تلاش‌هایی است که از بهمن و اسفند در مجلس انجام دادیم تا از حقوق مالکانه معادن برای هنرستان‌ها ۲۰۰۰ میلیارد تومان تأمین کنیم.

فرهادی افزود: حق‌التدریس اردیبهشت ماه پرداخت شده و تلاش داریم با دستان توانمند شما عزیزان، این پرداختی‌ها به صورت ماهانه انجام شود؛ استان‌هایی که در ارسال ابلاغ‌های موظف و غیر موظف تأخیر داشته باشند، حق‌التدریس‌شان نیز دیر پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد : امسال با افزایش ۵۰۱ هزار نفری دانش آموزان مواجه هستیم و فرض بر این است که کلاس خالی نداشته باشیم. ما پیش بینی می‌کنیم در مهر حدود ۱۵ کلاس بیشتر داشته باشیم و بر همین اساس در بحث بازنشستگی نیز هیچ کدام را بازنشست نمی‌کنیم؛ تا ۳۰ مهر کلاس‌های ما که تثبیت شد نیروی مازاد در منطقه‌ای داشتیم و شرایط خاص داشت می‌توانیم با بازنشستگی طبق شرایط موافقت کنیم.

وی تاکید کرد: نیروی خرید خدماتی که قبول نشدند، نمی‌توانیم در مهر به کار بگیریم.

فرهادی از برگزاری آزمون‌های استخدامی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در آزمون آموزگاری ۲۸۰۰۰ نفر مجوز داریم. همچنین، امسال تلاش کرده‌ایم تا ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را با ۲۰۰۰ ورودی شهید رجایی و ۳۰ هزار ورودی دانشگاه فرهنگیان افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص توانمندسازی معلمان افزود: همان‌طور که دکتر صحرایی فرمودند، تابستان داغ توانمندسازی را پیش‌رو داریم. برنامه‌ریزی‌ها برای آموزش نیروهای ماده ۲۸ و کتاب‌های تازه تألیف انجام شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی خاطرنشان کرد: این توانمندسازی از دانشگاه فرهنگیان به ادارات کل واگذار شده چرا که اداره کل باید پررنگ‌ترین نقش در آموزش و پرورش استان را داشته باشد و بقیه باید حول محور اداره کل نقش‌آفرینی کنند؛ استان ها باید بر اساس ظرفیت‌های داده شده برنامه‌ریزی کنندو این کار با حداقل تشریفات صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۲۱:۳۰

فقط معلمای حق التدریس و دانشگاه فرهنگیان رو گرفتین و خرید خدمات رو بازیچه دست خودتون کردین

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۲۲:۳۳

سلام چرا بجای افرادی که ۳۰ سال خدمت کرده اند خسته و رمقی ندارند نیروی جوان استخدام نمیکنند تا هم جوانان تحصیل کرده دانشگاهی مشغول شده کمی ازدغدغه خانواده ها کم گردد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۰۱:۴۰

چرا توجه نمیکنید..نیروی بازنشسته اگر مشغول کار میشود اضافه کار میگیرد ولی نیروی جدید هم باید بیمه شود و هم حقوق ماهانه پرداخت میشود.بخاطر این هست که از بکارگیری نیروی بازنشسته استقبال میشود

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۲۳:۰۲

،چطور با اینده نیروهای غیر رسمی اموزش وپرورش را به بازی گرفتین؟؟یازده سال بهترین دوران زندگی خودمون رو تو مدارسی که معلم نداشت رو باحرفهاتون به باد میدین...

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۲۳:۳۹

، پاداشمونو بدید، 9 ماه از بازنشستگی مون گذشت، 30 درصد تورم، از مهر 1402 تا الان

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۰۰:۱۲

سلام با بدترین شرایط معلمی کردیم حالا خرید خدمات کیش خدایی بالا سر هست خدا روزی رسان هست وبس

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۰۱:۰۴

مگه حقالتدریس اردیبهشت را پرداخت کردند ؟

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۵:۴۴

خیر پرداخت نشده عجیبه گفتن پرداخت شده

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۶

سلام لطفا درمورد رتبه بندی معلمین بازنشسته مهر ۱۴۰۰ هم رسیدگی تا احکام رتبه آنان در حکم بازنشستگی اصلاح ودرج شود .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۳:۲۴

سلام حق التدریس فروردین پرداخت شده نه اردیبهشت

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۵:۰۲

تا آنجایی که من دیدم حق التدریس اردیبهشت هنوز پرداخت نشده

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۴:۱۲

وزیر محترم حداقل در تابستان نیروهای حوزوی وماده 28وسرباز معلمانتان را اجبارأ در دوره های ضمن خدمت وکارگروهای آموزشی آموزش و تعلیم بدهید آموزش و پرورش رکن اصلی هر جامعه است لذا لازم است نیروهای تعلیم دیده و پرورش یافته با اختیار وعلاقه به این شغل وحرفه بپردازند تشکر

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۴:۲۲

نیروهای خرید خدمات که همش سر کلاس بودن کی فرصت داشتن آزمون بخونن که حالا میگین اونایی که آزمون قبول نشدند مهر نمی تونن سر کلاس برن لاقل به حرمت زحماتشون یه آزمون داخلی فقط برای اونا بزارین هرچند سابقه کارشون خوش مهری بر استخدامشونه والا نمی دونم کی داره برنامه ریزی می کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۴:۵۸

یه حرفی بزنید که بتونید بهش عمل کنید پارسال هم همین حرف وزدید ولی اول مهر این نیروهای خرید خدمات بودند که کلاس های خالیتون وپر کردند وتا عید هیچ حقوقی بهشون ندادید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۶:۱۸

سلام حق التدریس اردیبهشت پرداخت نشده !

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۷

حق التدریس فروردین هم مونده.