• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022215618
  • خبرنگار : 50189

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع مقدس کشور:

بیان خاطرات دفاع مقدس، هویت ملی و دینی را تقویت می‌کند

بیان خاطرات دفاع مقدس، هویت ملی و دینی را تقویت می‌کند

ایسنا/کرمان رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع مقدس کشور گفت:بیان خاطرات همسران شهدا و رزمندگان و هشت سال دفاع مقدس، هویت ملی و دینی در نوجوانان و جوانان را تقویت می‌کند.

مریم مجتهدزاده امروز ۲۲ اردیبهشت ماه در نشست بانوان فرهنگی استان کرمان با تبیین اهمیت بیان خاطرات شهدا و رزمندگان و تاثیرشان بر جامعه اظهار کرد: در جنگ سخت پیروز میدان بودیم و اگر ما درست روایت نکنیم، دشمن پیروز می‌شود و اگر به درستی تبیین و بصیرت‌افزایی نکنیم، در جنگ روایت‌ها می‌بازیم.

وی انقلاب اسلامی را معجزه قرن جدید دانست و ادامه داد: انقلاب کردیم تا پرچمدار تمدن نوین اسلامی در جهان باشیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع مقدس کشور بیان کرد: باید برای ظهور زمینه‌سازی کنیم و تا جامعه اسلامی تشکیل نشود، ظهور انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بایستی براساس مصالح نظام کار کنیم، اظهار کرد: خط مشی و راه را مقام معظم رهبری مشخص می‌کنند و اکنون ایشان تاکیدات زیادی بر جهاد تبیین دارند.

مجتهدزاده با اشاره به پیشران‌های لازم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گفت: رهبری بر تقویت هویت ملی و اسلامی تاکید کردند.

وی عنوان کرد: بیان خاطرات همسران شهدا و رزمندگان و هشت سال دفاع مقدس، هویت ملی و دینی در نوجوانان و جوانان تقویت می‌کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع مقدس کشور تاکید کرد: دین خدا در جنگ ترکیبی در خطر است و باید با تمام وجود مجاهدت کنیم تا بچه‌هایمان را نجات دهیم و همه دنیا دست به دست هم داده‌اند تا این انقلاب را نابود کنند.

وی جهاد امیدبخشی را یکی دیگر از جهادها دانست و بیان کرد: در جهاد پیشرفت، دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مردم تبیین کنید.

مجتهدزاده با تحلیل اتفاقاتی که در منطقه در حال رخ دادن است، ادامه داد: در جهان تحول ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این نشست گفت: با دو مسئله بزرگ رویکرد و عملکرد جامعه در بحث زن مواجه هستیم.

وی افزود: در رویکرد جامعه به زن و کرامت آن، ضعف‌ها و قوت‌هایی داریم. در عملکرد بسیار ضعیف عمل می‌کنیم و متاسفانه حرف‌ها با عمل یکی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: کاهش و پیری جمعیت آثار مخربی برای جامعه دارد. 

وی با بیان این مطلب که باید به جایگاه زن و دختر اهمیت ویژه داده شود، گفت: متاسفانه بین بخش گفتاری و عملی فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مریم السادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: دشمن در کار فرهنگی قوی کار کرده است.

وی با یادآوری جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: جوانان به الگو نیاز دارند و این الگو باید برای آنها ملموس باشد و شهدا می‌توانند اسوه‌های خوبی برای نوجوانان و جوانان باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: در طرح «صبحی با شهدا»، هفته‌ای یک روز یک شهید به دانش‌آموزان معرفی می‌شود که درخواست داریم این طرح اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha