• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403023021590
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یاسوج:

باید عمق شناخت خود را از سیره رضوی توسعه دهیم

باید عمق شناخت خود را از سیره رضوی توسعه دهیم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یاسوج گفت: ما و بخصوص نسل جوان، علاوه بر محبت و ارادت ورزی باید سطح و عمق شناخت خود را از سیره رضوی توسعه و تعمیق ببخشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: برای امام رضا (ع) زمان‌شناسی و ترجیح مصلحت پیروان اهل بیت در مقابل چالشها و بحرانها یک رسالت ویژه ایجاب می کرد که حضرت به خاطر همین مسائل و مصائب مومنین، بسیاری از سختی ها را تحمل کردند و مدبرانه در مقابل حاکمان زمان خود مسلمین را از خطرها عبور می دادند.

وی اظهارکرد: از همه مهمتر این که سیره معصومانه امام رضا(ع) در ابعاد مختلف زیستی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بخصوص سیاسی می تواند برای نسل امروز ما الگو باشد و از افتخارات ما ایرانیان این است که این امام بزرگوار، بخش قابل توجهی از زندگی سیاسی خود را در ایران گذراند و اکنون نیز حرم شریف ایشان مامن و مرجعی برای همه پناه جویان در سراسر جهان است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یاسوج درخصوص مسئولیت ما نسبت به فرهنگ و سیره امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: اولین مسئولیت ما تقویت معرفت و شناخت خود نسبت به سیره این امام است که البته باید در ابعاد مختلف امام رضا(ع) و بخصوص سیره ایشان در رابطه با انسجام و حفظ مومنین و رفع مخاطرات از پیروان را از نو شناخت.

حجت الاسلام غفاری با بیان اینکه ما در جنبه های تربیتی، فرهنگی و خانوادگی راه پیدا شده‌ای داریم که باید در واکاوی ابعاد و حالات امام رضا(ع) غور بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: از مهم ترین اتفاقات دوران امام رضا (ع) می توان به چالش نوع مواجهه با مامون و تدبیر این که برای مقابله با خدعه زمان خود چگونه باید مخاطرات را به حداقل ممکن برساند، اشاره کرد.

وی بیان کرد: ما و بخصوص نسل جوان، علاوه بر محبت و ارادت ورزی باید سطح و عمق شناخت خود را از سیره رضوی توسعه و تعمیق ببخشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha