• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403030301454
  • خبرنگار : 50124

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری:

کسی که جای شهید آیت الله رئیسی می‌آید باید ‌خط مشی ایشان را پیگیری کند

کسی که جای شهید آیت الله رئیسی می‌آید باید ‌خط مشی ایشان را پیگیری کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه  آیت ‌الله رئیسی یک نیروی تراز تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) است، گفت: وی حقیقتاً گفتمان انقلاب اسلامی را فهمیده و نظریه «نظام انقلابی» را که مقام معظم رهبری در سالیان اخیر بر آن تأکید دارند، فهم کرده بود و مشی سیاسی این شهید والامقام متناسب با نظریه نظام انقلابی بود که بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش با اشاره به اینکه ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی را نباید به شخص ایشان تقلیل داد، اظهار کرد: ویژگی‌های این شخصیت باید به‌عنوان شاخص تراز حکمرانی دیده شود و کلیت حاکم بر فکر ایشان باید مورد توجه قرار گیرد. باید بگوییم که ویژگی‌های کارگزار تراز اسلامی با تکیه بر مکتب امام خمینی(ره) در وی تجلی یافت.
طاهری با تصریح اینکه نظریه نظام انقلابی دارای یک هویت و یک غیریت است، توضیح داد: هویت این نظریه ناظر بر آمیختگی دیانت و اخلاق با سیاست و آمیختگی روابط اجتماعی و داخلی و خارجی با دیانت و سیاست است. 
این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: در تحلیل شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان نیروی تراز تربیت‌یافته مکتب امام(ره) متوجه یک تعادل شخصیتی رشد یافته می‌شویم که از بدو انقلاب تا امروز چه در زمانی که با منافقان مبارزه می‌کرد، چه در برهه‌ای که در قوه قضائیه بود، چه در زمانی که خادم آستان قدس رضوی شد و چه در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری هیچ‌گونه تغییر رفتاری نداشته بلکه از ثبات شخصیت برخوردار است. 
طاهری ادامه داد: ایشان اخلاق را از سیاست جدا نمی‌دانست بلکه این دو با هم ممزوج بودند.

طاهری با تشریح وجه غیریت نظریه نظام انقلابی در عملکرد آیت‌الله رئیسی، توضیح داد: ایشان حقیقت و ماهیت غرب را شناخت، دشمنی آن‌را درک کرد و تعامل با دنیا را معادل با ارتباط با غرب تفسیر نکرد، وی قائل بود که دنیا فقط محدود به آمریکا و چند کشور اروپایی نیست بلکه می‌توان بدون نگاه به چند کشور غربی استعمارگر، زورگو و سلطه‌طلب با تمام دنیا ارتباط و تعامل برقرار کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی توانست این رویکرد را با تلاش و مجاهدت وزیر خارجه عالم و مجاهدش، شهید امیرعبداللهیان در میدان عمل ثابت کند، افزود: آنان نشان دادند که می‌شود با دنیا تعامل داشت و بسیاری از مشکلات را رفع کرد اما زیر سلطه کفار هم نرفت. 

وی با تأکید بر اینکه با شهادت شهید رئیسی انسجام جریان مقاومت بیشتر شد، تصریح کرد: سیدحسن نصرالله اعلام می‌کند به همه دنیا بگویید برادرم را از دست دادم؛ عزای عمومی در یک چهارم دنیا اعلام شد و شورای امنیت به احترام رئیس‌جمهور ایران ایستاد و یک دقیقه سکوت کرد که اینها بواطن این اتفاق هستند. یقین داریم که خداوند متعال نصرت خود را مشمول رهبری و ملت و مملکت می‌کند. امروز ناراحت هستیم اما ناامید نیستیم و جلوی دشمن ابراز ضعف نمی‌کنیم همانطور که ولی فقیه ما تأکید داشتند که نگران نباشیم و هیچ خللی در کار نظام ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه ملت بستر نصرت الهی برای تحقق آرمان‌ها و اهداف هستند، توضیح داد: وعده خداوند این است که نصرت الهی را معطوف بر این ملت کند و وعده خدا کاذب نیست. 

طاهری بیان کرد: شهید بهشتی یک اندیشمند به تمام معنا و انسان تشکیلاتی هوشمند بود که بیشترین اهانت‌ها را به جان خرید و به تعبیر حضرت امام(ره) مظلومانه زیست و مظلومانه شهید شد؛ شهید بهشتی رفت اما انقلاب اسلامی ضعیف نشد و نیروهای دیگر همچون شهید آیت‌الله رئیسی پای کار آمدند. 

وی با تأکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی بیشترین آمار سفرها را در دولت‌ها دارد و خستگی‌ناپذیر بود، توضیح داد: کسی که به جای ایشان می‌آید باید همین خط مشی را پیگیری کند و از هم‌اکنون آینده نظام اسلامی را باید با شاخص این شخصیت تراز مقایسه کنیم. 

طاهری تأکید کرد: سنگینی داغ عروج رئیس‌جمهور شهید و همراهانش نباید موجب غفلت ما از جریان غزه شود زیرا صحنه مبارزه ما آنجاست و جا دارد این مسئله مهم ذیل این حادثه تلخ حتماً دیده شود و مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha