• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030805573
  • خبرنگار : 50649

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز خبر داد

بازگشت به تحصیل ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در شیراز

بازگشت به تحصیل ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در شیراز

ایسنا/فارس مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز از بازگشت به تحصیل ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل این ناحیه به مدارس و مراکز مهارت‌آموزی خبر داد.

سید عبدالصمد موسوی امروز، ۸ خردادماه در آیین تجلیل از ۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی بازگشته به تحصیل آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز، از مهارت‌آموزی بیش از ۶۲۰ نفر از بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی گذشته در این ناحیه خبر داد و گفت: البته تعدادی از آن‌ها اولیای دانش‌آموزان بودند که به همراه فرزندشان در این دوره‌ها مشارکت داشتند.

وی افزود: در سال جاری نیز تاکنون ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوره‌های مهارت‌آموزی حضور داشتند که همه آن‌ها دانش‌آموز بوده‌اند.

موسوی با بیان اینکه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در پایان مدرک دیپلم دریافت می‌کنند، گفت: دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری جهاد کشاورزی استان، اداره‌کل فنی حرفه‌ای فارس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های مختلف از جمله هنری، گرافیک صنعتی و کشاورزی برگزار می‌شود.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره امورتربیتی و مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد، میزان آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

حسین حسن‌پور اظهار کرد: حمایت از دانش‌آموزان با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی کودکان بازمانده از تحصیل از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است.

وی گفت: یکی ازعوامل ناهنجاری‌ها در جامعه، ترک تحصیل است و هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد میزان آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره امورتربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: هر چند مشکلات اجتماعی و خانوادگی از عوامل اصلی ترک تحصیل دانش‌آموزان است اما در برخی موارد نداشتن بضاعت مالی، عامل ترک تحصیل دانش‌آموزی است. بر اساس قانون، هیچ یک از والدین حق محروم کردن فرزندانشان از تحصیل  را ندارند.

حسن‌پور با بیان اینکه هر چقدر سطح سواد عمومی افراد ارتقا یابد، عزت‌نفس آن‌ها تقویت می‌شود، افزود: حضور فیزیکی دانش‌آموز در مدرسه و در بین همسالان به تقویت هویت ملی و مذهبی، ارتقای عزت‌نفس و رشد اجتماعی آن‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha