• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030805582
  • خبرنگار : 50649

رئیس کل دادگستری فارس:

خدمتگزاری به مردم حد و مرزی ندارد

خدمتگزاری به مردم حد و مرزی ندارد

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه خدمتگزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد، هدف اصلی خدمت در دستگاه قضا را اجرای عدالت دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی امروز، ۸ خردادماه در حاشیه دیدار مردمی این هفته خود در شیراز با اشاره به تأکید ریاست قوه قضائیه و تعیین اهداف عملیاتی در سند تحول قوه قضائیه مبنی بر تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی گفت: ما در مجموعه قضایی استان همه تلاش خود را در راستای کاهش مشکلات مردم انجام داده‌ایم تا نتایج حاصله از این اقدامات منجر به  افزایش رضایتمندی عمومی شود.

وی با بیان اینکه خدمتگزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد و یک مؤمن واقعی در هر جایگاهی می‌کوشد تا باری را از دوش هم‌نوعان بردارد و خدمتی را به جامعه ارائه کند، افزود: تعامل با مردم در جریان وظیفه خدمت‌رسانی در جامعه اسلامی، به ‌ویژه از سوی کارگزاران و مسئولان امری لازم و ضروری است و هر مسئول و مدیری باید مراودات عمومی و حضور در جمع مردم را در دستور کار ویژه قرار دهد که این امر با جدیت در دستگاه قضایی در جریان است.

موسوی تصریح کرد: هدف اصلی کار و خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است بنابراین اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می‌کند.

این مقام ارشد قضایی استان فارس یادآور شد: تلاش کرده‌ایم  با تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی در سراسر حوزه‌های قضایی استان علاوه بر دیدارهای منظم هفتگی در مناسبت‌های مختلف و در مساجد، نماز جمعه، بقاع متبرکه دیدارهای مردمی تحت عنوان میز خدمت برگزار و گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مراجعان برداریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در دیدار عمومی این هفته ضمن دیدار با ۶۲ نفر از مراجعان و رسیدگی به درخواست‌های آنان بر پیگیری موضوعات در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

سید مصطفی بحرینی با اشاره به اینکه بخشی از تقاضاهای مراجعان اعطای تسهیلات به محکومان است، گفت: در حوزه اجرای احکام کیفری ارائه خدمت قضایی با سرعت و به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی پاسخگویی مستمر و هفتگی به تقاضای مراجعان را از اولویت‌های دادسرا خواند و افزود: ارائه خدمت در دادسرا در قالب واحدهای کشیک در طول شبانه‌روز بدون توقف ادامه دارد و نیازهای فوری مراجعان به دستورات مقام قضایی در ساعات غیر اداری نیز برآورده می‌شود.

به گزارش ایسنا، به منظور افزایش کیفی ملاقات‌های مردمی با مسئولان قضایی و پاسخگویی هرچه بهتر به درخواست‌ها مراجعه‌کنندگان، روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته به اخذ تقاضا و دریافت مدراک و مستندات به قاضی حوزه ریاست اختصاص یافته و روزهای سه‌شنبه هر هفته به عنوان روز اختصاصی ملاقات با ارباب رجوع با حضور رئیس کل دادگستری و  مقامات قضایی استان به درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha