• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های کشور
  • کد خبر: 1403031006820
  • خبرنگار : 71963

برای اولین در ایران؛

سامانه‌ کنترل خودروهای هیبریدی (HCU) توسط محققان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بومی‌سازی شد

سامانه‌ کنترل خودروهای هیبریدی (HCU) توسط محققان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بومی‌سازی شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: سامانه‌ کنترل خودروهای هیبریدی (HCU) برای اولین در ایران توسط محققین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عملیاتی و بومی‌سازی شد.

به گزارش ایسنا، روزبه شفقت گفت: این دانشگاه در زمینه فناوری‌های خودروهای هیبریدی و برقی پیشرو است؛ به فناوری هیبرید ملایم و هم هیبرید کامل دست پیدا کردیم و سامانه‌ کنترل خودروهای هیبریدی (HCU) برای اولین در ایران توسط محققین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عملیاتی و بومی‌سازی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: پروژه‌های پژوهشی و فناورانه‌ گسترده‌ای در زمینه‌ خودرو و در حوزه‌های گوناگون موتور، بدنه، شاسی، فرمان پذیری انجام شده است و دانش متخصصین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، جوابگوی نیازهای خودرویی کشور می‌باشد.

شفقت گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، سلول تست موتورهای احتراق داخلی دارد، در زمینه سوخت جایگزین فعالیت‌های خوبی انجام داده است و نیز در بخش هوشمندسازی، تامین و ساخت قطعات خودرویی توانمندی بالایی دارد، مرکز رشد دانشگاه نیز محصولات دانش بنیان در حوزه قطعه سازی خودرو دارد و دانشگاه می‌تواند گستره جامعی را در بحث نیازمندی‌های خودرویی پوشش دهد.

وی تاکید کرد: این دانشگاه، همانطور که در زمینه تولید علم، رتبه برتر را در بین دانشگاه‌های کشور دارد، در زمینه فناوری نیز کارهای خوبی را انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، شفقت گفت: پروژه‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف موتور اعم از موتورهای احتراق درونی، موتورهای سبک کشاورزی، موتور در رده خودروهای شرکت ایران خودرو و سایپا، موتور سنگین شناورها و لوکوموتیوها و همچنین در زمینه‌های بدنه خودرو، شاسی، فرمان پذیری انجام شده است و دانش خودرویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، جوابگوی همه نیازهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha