• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403031107414
  • خبرنگار : 50232

شیرجه در آب کم‌عمق در رودخانه «دز» ۶ مصدوم بر جای گذاشت

شیرجه در آب کم‌عمق در رودخانه «دز» ۶ مصدوم بر جای گذاشت
عکس از آرشیو

ایسنا/خوزستان رئیس هلال احمر دزفول از امدادرسانی نجاتگران پایگاه امداد و نجات علی کله به مصدومان حادثه‌دیده در رودخانه دز خبر داد.

مصطفی طحان امروز (۱۱ خردادماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به مصدوم شدن شش نفر در بخش کم عمق رودخانه دز گفت: هر شش نفر مصدوم مراجعه‌کننده به این پایگاه در اثر شیرجه زدن در نقاط کم عمق از ناحیه سروگردن آسیب دیده بودند که دو نفر به دلیل ترومای شدید و نیاز به اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به ویژگی‌های بستر رودخانه، وجود عوارض طبیعی فراوان و یکنواخت نبودن عمق در نقاط مختلف، شیرجه زدن و شنا کردن در نقاط ناایمن بدون داشتن شناخت و مهارت کافی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر دزفول گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته تجربه‌های تلخی داشته‌ایم‌ که منجر به غرق‌شدگی و فوت تعدادی از هموطنان در رودخانه دز شده و بنابراین برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ناگواری بسیار ضروری است گردشگران از انجام حرکات نمایشی و هیجانی، شنا در نقاط پرخطر از جمله نزدیک سد تنظیمی و شوخی‌های بی مورد درون رودخانه پرهیز کنند. 

وی با اشاره به متفاوت بودن شرایط شنا در رودخانه و آب‌های خروشان با استخرها و دیگر محیط‌های آبی گفت: کودکان در معرض خطرات زیادی در رودخانه قرار دارند و ضروری است خانواده‌ها هنگام مراجعه به مناطق گردشگری کنار رودخانه‌ها هوشیاری کافی را نسبت به فرزندان خود داشته باشند.

طحان با اشاره به نقش رسانه‌های محلی در فرهنگ‌سازی گفت: از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی انتظار می‌رود آن گونه که در معرفی جاذبه‌ها و رشد بسیار خوب صنعت گردشگری نقش بسیار زیادی ایفا کرده‌اند، نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص خطرات موجود و لزوم رعایت نکات ایمنی و احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از رخداد حوادث ناگوار از طریق خودایمنی و خود مراقبتی هم کوشا باشند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha