• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403031207570
  • خبرنگار : 50617

مدیرکل امور مالیاتی مازندران:

۹۴ درصد از درآمدهای عمومی استان مازندران از درآمدهای مالیاتی است

۹۴ درصد از درآمدهای عمومی استان مازندران از درآمدهای مالیاتی است

ایسنا/مازندران مدیرکل امور مالیاتی مازندران با تاکید براینکه از شهرداری‌ها انتظار می‌رود مبالغی که به آنها پرداخت می‌شود برای مردم بازگو کنند، گفت: ۹۴ درصد از درآمدهای عمومی استان مازندران از درآمدهای مالیاتی است.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بخش قابل توجهی از بودجه و درآمدهای کشور از طریق اخذ مالیات صورت می‌گیرد و جزء سال‌هایی هستیم که درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه خواست دولت این است کشور را با درآمدهای مالیاتی و پایدار اداره شود، افزود: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه مالیاتی رقم خورد.

اسلامی با اعلام اینکه شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی در سال‌های اخیر افزایش یافت، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در مازندران مالیات وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران یادآور شد: ۱۳۵۰میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده در سطح استان وصول شده است که این مبالغ به صورت مستقیم به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای توزیع پرداخت می‌شود.

این مسئول با تاکید براینکه از شهرداری‌ها انتظار می‌رود مبالغی که به آنها پرداخت می‌شود برای مردم بازگو کنند، خاطرنشان کرد: ۹۴ درصد از درآمدهای عمومی استان مازندران از درآمدهای مالیاتی است.

اسلامی با اظهار اینکه ۵۳ درصد از تولید ناخالص استان مازندران از بخش خدمات است و این باعث شده که مؤدیان بخش مشاغل در سطح استان بیشتر باشد، گفت: ۳۰۲هزار اظهار نامه مالیاتی در سال ۱۴۰۱ دریافت کردیم و در سال گذشته ۸۷ درصد از اظهارنامه و تبصره ۱۰۰هایی که مؤدیان ما دادند پذیرفته شده است.

وی بیان کرد: مالیات ۶۰ درصد از اشخاص حقیقی در سطح استان مازندران صفر است و درآمد آنها به سقف دریافت مالیات نمی‌رسد و فعالیت ضعیف‌تری دارند.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه

مدیرکل امور مالیاتی مازندران اظهار کرد: تا پایان خرداد ماه سال جاری مؤدیان اصناف باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند و سازمان تصمیمات خوبی را در این بخش داشته است.

این مسئول یادآور شد: کسانی که در سال ۱۴۰۲ تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش یا درآمد داشتند؛ می‌توانند مالیات خود را به صورت مقطوع پرداخت کنند.

اسلامی با اشاره به این نکته که در سال‌های گذشته به تراکنش‌های بانکی دسترسی نداشتیم اما در دو سال اخیر این مشکل حل شده است، گفت: بخشی از مؤدیان برای فرار مالیاتی راه‌های مختلفی را پیدا می‌کنند که لازمه جلوگیری از آن بررسی بیشتر ما است.

۱۵۴۰ گزارش از فرار مالیاتی پزشکان اعلام شد

مدیرکل امور مالیاتی مازندران تصریح کرد: ۱۵۴۰ گزارش در بخش پزشکان داشتیم که عموما مربوط به استفاده نکردن از دستگاه پوز می‌شود که همه پرونده‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش ارائه ندادن خدمات مربوط به ما نمی‌شود و مربوط به دستگاه مربوطه و متولی است.

اسلامی با اعلام اینکه به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی۱۰ کلینیک جراحی زیبایی در سطح استان شناسایی و مورد بازرسی ویژه قرار گرفتند، اظهار کرد: از این ۱۰ کلینیک ۵۸ پزشک شناسایی شد که بابت عملکرد سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ حدود ۷۱۴ میلیارد تومان کتمان درآمد داشتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۶۲۰ گزارش از طریق سامانه سوت زنی داشتیم، تصریح کرد: ۶۵ مورد بازرسی ویژه در دو سال اخیر صورت گرفت که در آن حدود ۹ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اظهار اینکه اشخاص حقیقی ما آگاهی زیادی ندارند و دچار چالش می‌شوند و ما از میزان درآمد آنها مالیات دریافت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: افرادی که اعتراض دارند باید آن را با اسناد ثابت کنند.

این مسئول تاکید کرد: باید در فرهنگ مالیاتی تلاش کنیم تا به یک نگاه ملی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha