• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403031208008
  • خبرنگار : 50189

استاندار کرمان: 

مدارس بهترین ظرفیت را برای بهره‌گیری از انرژی خورشیدی دارند 

مدارس بهترین ظرفیت را برای بهره‌گیری از انرژی خورشیدی دارند 

ایسنا/کرمان استاندار کرمان مدارس را بهترین ظرفیت برای بهره‌گیری از انرژی خورشیدی دانست و گفت: صدها مدرسه موجود در استان بهترین مکان برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس است.  

محمدمهدی فداکار امروز ۱۲ خرداد ماه در نشست مدیران صنعت آب و برق استان کرمان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف با توجه به فصل گرم سال اظهار کرد: کشاورزی پرتنش‌ترین بخش در مصرف انرژی است به دلیل اینکه با مجموعه‌ای از بهره‌برداران متنوع و با سلایق و علایق متفاوت مواجه هستیم.  

وی ادامه داد: بعضاً یک موتورپمپ کشاورزی ۲۰۰ بهره‌بردار دارد و این شرایط باعث می‌شود که ظرفیت‌های بیشتری را لحاظ کنیم، چون زندگی‌ مردم به آن ارتباط دارد.   

استاندار کرمان تصریح کرد: مصرف آب در بخش کشاورزی در دوره طولانی رها بوده و در استفاده از پمپ‌ها نگرانی وجود نداشته، در نتیجه اصلاح این مسئله نیازمند تدابیر و توجهات بیشتری است.  

فداکار گفت: پایین رفتن سطح آب در چاه‌، کشاورزان را مجبور کرده که از موتورپمپ‌های قوی‌تری استفاده کنند، یعنی در حالی که مصرف آب آنها تغییری نکرده اما مصرف برق‌شان افزایش یافته است. این نکته را باید دید و برای آن راه حل پیدا کرد.  

وی به نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و افزود: محصولات رفسنجان و بم(پسته و خرما) درآمدزاست و کشاورزان می‌توانند از نیروگاه‌های خورشیدی بهره ببرند، ضمن اینکه برق تولیدی برای آنها چند ماه از سال مصرف دارد و مابقی را می‌توانند به شبکه بفروشند و در فاصه کوتاهی جبران سرمایه‌گذاری آنها می‌شود.  

استاندار کرمان مدارس را بهترین ظرفیت برای بهره‌گیری از انرژی خورشیدی دانست و گفت: صدها مدرسه در استان داریم که پشت‌بام‌های آنها بهترین مکان برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس است و هیچ مشکل زیست محیطی نیز نخواهد داشت. 

وی تصریح کرد: نیروگاه‌های خورشیدی هزینه سرانه مدرسه را هم کاهش می‌دهد و درآمد بسیار خوبی از این محل خواهند داشت. در چهار ماه تعطیلی مدارس هم مصرف ندارند و برق تولیدی را می‌توانند به شبکه بفروشند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha