• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031308910
  • خبرنگار : 50037

تونل گردنه اسدآباد ردیف بودجه گرفت

تونل گردنه اسدآباد ردیف بودجه گرفت

ایسنا/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۹۶ میلیارد تومان برای احداث تونل گردنه اسدآباد، گفت: تونل گردنه اسدآباد امسال ردیف بودجه گرفت که این اتفاق بزرگی برای غرب کشور است.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موضوع تونل گردنه اسدآباد در جدول و لیست ۲۰ قانون بودجه باقی مانده بود ‌که با جریان انداختن مجدد آن در این رابطه ظرف دو سه ماه گذشته با پیگیری لازم برای احداث این تونل به عنوان یک ضرورت در گردنه اسدآباد موفق به اخذ ردیف بودجه آن شدیم که ردیف بودجه آن به شماره ۱۳۰۳۰۱۶۰۱۸ است.

وی با اشاره به اختصاص ۹۶ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تونل گردنه اسداباد، خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان از ردیف ۹ قانون بودجه و ۴۵ میلیارد تومان از ردیف بودجه ۱۳۰۳۰۱۶۰۱۰ به این پروژه اعتبار اختصاص داده شده است.

اختصاص ۱۳۰ میلیارد اعتبار برای چهار خطه کردن مسیر اسدآباد به سنقر 

رنجبرزاده در ادامه از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان به پروژه راه اسدآباد به سنقر در سال‌جاری با پیگیری لازم در دو سه ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با اختصاص این اعتبار شاهد چهار خطه شدن آن تا مسیر قروه باشیم، ضمن اینکه این مسیر در سال گذشته دارای ۹ نفر تصادفات فوتی بوده و اجرای این پروژه در این مسیر از نقش موثری در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برخی پیگیری‌های انجام شده خود در سه ماه گذشته، بیان کرد: با پیگیری سه رشته جدید تحصیلی از جمله رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی و مامایی به رشته‌های تحصیلی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اضافه و این امر ابلاغ شد.

سهمیه جذب ۱۶ دانشجوی مراقب سلامت توسط آموزش پرورش سال‌جاری در اسدآباد 

رنجبرزاده اضافه کرد:در کل کشور در سال جاری ۳۰ دانشجوی مراقب سلامت توسط آموزش و پرورش جذب می شود که از این تعداد سهمیه، تعداد ۱۶ نفر آن به شهرستان اسدآباد اختصاص دارد.

وی همچنین با اشاره به تصویب چهار رشته تحصیلی جدید برای دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و نیز تصویب احداث خوابگاه برای این دانشگاه، گفت: در زمان تصویب بودجه امسال با پیگیری، اعتباری افزون‌بر سه میلیارد تومان به اعتبار دانشگاه سید جمال اضافه شد.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت درباره توسعه ذوب آهن اسدآباد، یادآور شد: در طی سه ماه گذشته پنج جلسه برای توسعه ذوب آهن شهرستان در تهران و در ذوب آهن برگزار شده و برنامه‌ریزی نهایی ما این است که هر آنچه از کنسانتره و گندله در سطح شهرستان در رابطه با ذوب آهن وجود دارد ظرفیت آن به ۱.۵ تا دو برابر افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: با تمام توان کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد ( فرومنگنز) را پیگیریم تا دوباره راه‌اندازی شود و نسبت به جذب نیرو اقدام داشته باشد.

رنجبرزاده همچنین از ابلاغ اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای حل مشکل ریشه‌ای و اساسی آب شرب اسدآباد خبر داد و افزود: با پیگیری سه ماه گذشته قول اختصاص اعتباری افزون‌بر ۱۳۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آب شرب اسدآباد داده شده که از این میزان اعتبار تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ظرف خرداد ماه پیگیریم مابقی این اعتبار نیز ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: پرت آب شرب به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان در حوزه آب شرب بوده که با این میزان اعتبار به دنبال حل اساسی این مشکل هستیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس همچنین با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای تغذیه مصنوعی موسی‌آباد و هلور، یادآور شد: با پیگیری لازم در سال‌جاری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه احداث بیمارستان جدید امیرالمؤمنین اختصاص داده شده که با این اعتبار این پروژه در حال احداث در بحث عملیات اجرایی تقویت دوچندان شود، ضمن اینکه سال آینده نیز پیگیر اعتبارات بیشتری برای این پروژه در راستای تکمیل طرح خواهیم بود.

وی  در پایان تأکید کرد: ریل توسعه شهرستان اسدآباد نباید متوقف شود و یا آسیب ببیند، هر کجا که ظرفیت باشد برای توسعه بالندگی این دیار تلاش خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۴ ۰۰:۲۹

سلام لطفاً فکری هم برا کمربندی همدان بکنید همیشه ترافیکه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۵

ایشالا که این نماینده جدید شهرستان اسدآباد بتونه کاری برای پیشرفت وآبادانی شهرمون انجام بده.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۴ ۱۱:۳۸

نمایندگان استان همدان لطفا مشکل کمربندی روحل کنید که این همه ماشین سنگین وارد شهرنشه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۴ ۱۴:۱۰

لطفا فکری بحال کمربندی همدان بکنید همه استانها کمریندی دارند جز همدان لطفا پیگیری شه تردد کلیه وسایط نقلیه از داخل شهر است

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۹:۱۰

خیلی وقته داره انجام میشه، قبل از پاسگاه حسین‌آباد شروع میشه