• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031309247
  • خبرنگار : 50646

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد

اجرای برنامه‌های آموزشی محیط زیست با محوریت مسئولیت اجتماعی در گیلان

اجرای برنامه‌های آموزشی محیط زیست با محوریت مسئولیت اجتماعی در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیش از ۳۵ برنامه آموزشی و فرهنگی و محیط زیستی با هدف ایجاد حساسیت برای اجرای مسئولیت اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگانی برای حل مشکلات و معضلات محیط زیست استان در هفته محیط زیست در استان اجرا می‌شود.

حمزه عشوری امروز، ۱۳ خرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه به‌ عنوان هفته محیط زیست و با شعار «سهم من در تداوم حیات» نامگذاری شده است، اظهار کرد: این شعار می‌تواند به معنای اهمیت نقش هر فرد و جامعه در حفظ و حمایت از محیط زیست باشد. به این معنا که هر فرد و هر انسانی می‌تواند با اقدامات کوچک و بزرگ، به حفظ تداوم حیات و زیبایی محیط زیست کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه دستورالعمل هفته محیط زیست تدوین و ابلاغ شده است، گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی و محیط زیستی، انجام فعالیت‌هایی با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده در این هفته است.

عشوری تصریح کرد: با کاهش مصرف آب، جدا کردن پسماندها، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، حمایت از پوشش گیاهی و حیوانات، حفاظت از منابع طبیعی و غیره، هر ایرانی می‌تواند سهم خود را در تداوم حیات زیست بوم خود داشته باشد. 

وی افزود: این شعار به همه ما یادآوری می‌کند که باید با اقدامات متعدد و هماهنگ به حفظ و حمایت از زیست بوم ایران در حوزه زیست دریایی، زیست انسانی و زیست طبیعی و تنوع زیستی بپردازیم تا برای نسل‌های آینده یک زمین سالم و پایدار را باقی بگذاریم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، اهداف برگزاری برنامه‌های این هفته را شامل برجسته‌سازی اقدامات دولت در چارچوب حفظ محیط زیست و ادامه حیات، تولید محتوای مثبت برای اطلاع رسانی فعالیت‌های محیط زیستی دستگاه و دولت، ایجاد حساسیت برای اجرای مسئولیت اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگانی برای حل مشکلات و معضلات محیط زیست استان، جلب توجه بیشتر مسئولین به تکالیف قانونی در حوزه محیط زیست، تبدیل فرهنگ حفظ محیط‌زیست به معارف عمومی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولین و ارتقاء فرهنگ عامه در این زمینه، فرهنگ‌سازی اقدامات محیط زیستی برای کارکنان دستگاه، آشنایی عموم مردم با اهداف، دیدگاه‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها برای حفظ محیط‌زیست، آشنایی مخاطبان با دستاوردها و اقدامات دستگاه در حوزه محیط‌زیست، هماهنگی و هم افزایی برای حفظ محیط‌زیست از دیگر اهداف این برنامه‌ها برشمرد.

عشوری با اشاره به آغاز هفته محیط زیست از ۱۶ خرداد ماه، گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا،‌ حضور کارشناسان و مدیران در برنامه‌های مختلف صدا و سیما، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در طول هفته، پاکسازی عمومی در راستای طرح مسیر سبز ایران پاک، برگزاری همایش و نمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برپایی غرفه محیط‌زیستی توسط صنایع و شرکت در نماز باشکوه جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب‌های استان، امضای تفاهمنامه ادارات کل حفاظت محیط زیست و فنی و حرفه‌ای، برپایی نمایشگاه صنایع دستی توسط جمعی از سازمان‌های مردم نهاد در اداره کل، بازدید از خانه‌های محیط زیست استان، تولید محتوا (موشن گرافی، اینفوگرافی، کلیپ ) و ارسال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بازدید از صنایع استان، اهدای جایزه به همکاران فعال در طرح جوانی جمعیت نیز از جمله برنامه‌های هفته محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد :برگزاری نشست در خانه فناور با محوریت چالش‌های زیست محیطی استان گیلان و همچنین بازدید از پاسگاه‌های محیط‌بانی استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم و اجرای مراسم پاکسازی پسماند در مناطق محیط زیستی در مبادی ورودی شهرها با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی را از دیگر رویکردها و سیاست‌های اجرایی هفته محیط زیست امسال است. 

وی با بیان اینکه محیط زیست سالم با مشارکت همه آحاد جامعه امکان پذیر است، تاکید کرد: افرادی که دارای آگاهی و دانش محیط زیستی هستند این دانش را برای مشارکت در حفظ محیط زیست به کار گیرند و در این راستا کودکان و نوجوانان بیش از همه با فرا گرفتن دانش و آموزه‌های محیط زیستی می‌توانند به عنوان گروه‌های مستعد و همیاران محیط زیست این آموزش‌ها را به خانواده انتقال داده، زمینه مشارکت سایر افراد خانواده را نیز در حفاظت محیط زیست فراهم کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha