• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031409424
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده چابهار عنوان کرد:

جنوب بلوچستان نیازمند بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی

جنوب بلوچستان نیازمند بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، آمبولانس و تجهیزات پزشکی در استان گفت: ۳۱ دستگاه آمبولانس برای انجام خدمات رسانی مطلوب در ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان مورد نیاز فوری است.

محمد انور بجارزهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از دغده های مهم پیگیری مطالبات و مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان است که برای همین منظور با معاون وزیر بهداشت و درمان دیدار و خواستار تامین اعتبار برای تجهیز و راه اندازی پروژه‌های بهداشتی و تخصیص ۱۵ دستگاه آمبولانس در فاز نخست و برای خدمات رسانی بهتر تحویل ۳۱ دستگاه آمبولانس برای استقرار در پایگاه های اورژانس شدم.

وی افزود: تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی چابهار در سال ۱۴۰۲ مردم ۶ شهرستان جنوب استان را برای کاهش مشکلات امیدوارتر کرده است، مسوولان و به ویژه وزیر بهداشت جهت تکمیل پروژه های دولت مردمی شهید جمهور آیت الله رئیسی اهتمام بیشتری داشته باشد تا شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت در جنوب بلوچستان باشیم.

وی بر تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی پروژه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: شاخص میانگین تخت بیمارستانی در کشور یک و هشت دهم به ازای هر هزار نفر است و این شاخص در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان بسیار ناچیز و اندک و در حد نیم تخت است.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار چندین سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان وقت در سال ۱۳۹۷  کلنگ‌زنی شده و نیازمند بودجه ملی برای تکمیل و افتتاح است.

بجارزهی با اشاره به اینکه چابهار بیمارستان ندارد و بیمارستان فعلی امام علی (ع) چابهار پیش از این درمانگاه تامین اجتماعی با ۲۵ تخت درمانگاهی بوده و هم اینک به ۲۰۰ تخت ارتقا پیدا کرده است و با استانداردهای کشوری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: بیماران کنارک، نیکشهر، سرباز، قصرقند و یا به نوعی می توان گفت از جاسک تا راسک با جمعیت حدوده ۷۵۰ هزار نفر به بیمارستان چابهار مراجعه می کنند.

وی گفت: شهرستان چابهار با توجه به جایگاه استراتژیک، تجاری، اقتصادی و گردشگری و سفر بیش از یک میلیون مسافر و سرمایه گذار به چابهار نیازمند ساخت بیمارستان بیش از یک هزار تختخوابی است.

وی ادامه داد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی از خواسته های به حق مردم محروم این منطقه است و باید مردم از امکانات لازم و پزشک بهره مند باشند تا مجبور به عزیمت به سایر استان های کشور نباشند.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان بندری با وجود داشتن فرصت‌های خوب تجاری، اقتصادی و گردشگری متاسفانه از محروم ترین نقاط ایران از نظر شاخص‌های بهره‌مندی از آب، آموزش، راه، بهداشت، برق، تلفن و اینترنت است و هنوز شاخص بهره مندی مردم در رتبه آخر کشوری است.

بجارزهی تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، تخصیص ردیف ملی برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، اعزام پزشک براساس چارت سازمانی مصوب و تکمیل خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی ودرمانی در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه چابهار بزرگ را خواستار شد.

وی افزود: در شاخص های بهداشتی چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد است، شما در هیچ کجای کشور همچنین موردی را نخواهید دید، در همین استان سیستان و بلوچستان سراوان و زابل شاخص بهداشتی شان ۱۰۰ درصد است. ۸۵ درصد مشکلات بهداشتی و درمانی در سطح اول رفع و رجوع می شود. ما در چابهار در طول ۳۸ سال نتوانستیم در شاخص های ذکر شده در پوشش کامل قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه مرکز شهرستان‌های دشتیاری، قصرقند، زرآباد و کنارک حتی یک تخت بیمارستانی ندارند، افزود:  بنابراین ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در قصرقند، بیمارستان ۹۶ تختخوابی در زرآباد، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در کنارک، ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در دشتیاری و ساخت بیمارستان حداقل یک‌هزار تختی در شهر چابهار با توجه به جمعیت این شهرستان‌ها ضروری است.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی کشور هر چه سریع تر به وعده خود که احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تامین اجتماعی در چابهار، درمانگاه تامین اجتماعی در نیکشهر و کنارک بود عمل کنند تا مشکلات مردم در حوزه سلامت کمتر شود.

بجارزهی ادامه داد: نیکشهر نیز ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید نیاز دارد که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر چندین سال قول داده بیمارستان ۲۲ بهمن قبلی را احیا کند ولی تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است نیاز است هر چه سریعتر این مورد را دانشکده تازه تاسیس علوم پزشکی چابهار پیگیری و عملیاتی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha