• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403031409747
  • خبرنگار : 71951

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دشت ورامین ۷ شهید را تقدیم قیام ۱۵ خرداد کرده است

دشت ورامین ۷ شهید را تقدیم قیام ۱۵ خرداد کرده است

ایسنا/تهران آیت الله محمدی عراقی گفت: دشت ورامین ۷ شهید را تقدیم قیام ۱۵ خرداد ۴۲ کرده است و این قیام مردمی در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد.

آیت الله محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شهر قم، در جمع عزاداران سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شامگاه ۱۴ خرداد ماه در مسجد رضویه راه آهن ورامین گفت: شهر ورامین، شهر شهدای پیشتاز ۱۵ خرداد است و مردم این دیار شایسته احترام و تقدیس هستند و در عظمت این روز همین بس که امام راحل آن را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند و به حق شهدای این روز در غربت و خفقان شهید شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری دشت ورامین ۷ شهید را تقدیم قیام ۱۵ خرداد کرده است عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشت ورامین ۷ شهید را تقدیم قیام ۱۵ خرداد ۴۲ کرده است و این قیام مردمی در تاریخ انقلاب اسلامی می درخشد.

وی تاکید کرد: دشت ورامین این افتخار را دارد هفت شهید را در قیام ۱۵ خرداد تقدیم کردند و این قیام نشان داد که مردم دشت ورامین ریشه دار در دفاع از ولایت هستند.

محمدی عراقی گفت: شهدای ۱۵ خرداد حق بزرگی گردن ما دارند. شهر قم، شهر علم و مرجعیت بوده است اما شهر ورامین می درخشد.

وی افزود: شهدای پانزده خرداد حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و این شهدا هرگز در مقابل تهدید رژیم شاهنشاهی ذره ای تردید نکردند و برای آزادی مرجع تقلیدشان فداکاری کردند و در این قضیه شهر ورامین شهر درخشان روز ۱۵خرداد لقب گرفت.

آیت الله محمدی عراقی مردم ورامین را ریشه دار تشیع دانست و گفت: ورامین و ری در قرن های هفتم و هشتم ملقب به حمایت از شیعه بودند و اگر در پانزده خرداد شهید دادند نباید تعجب کرد چون شما ریشه دار مکتب اهل‌بیت سلام الله علیها هستید.

دشت ورامین ۷ شهید را تقدیم قیام ۱۵ خرداد کرده است

 وی به سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: هر چه در مورد خصوصیات امام خمینی (ره) صبحت کنیم حق مطلب را نمی توانیم ادا کنیم و انسان های بزرگ در قرآن کریم ارزش های زیادی دارند و خداوند متعال به این مردان بزرگ مقام صدق با خدا و بندگان خدا و پایداری در عهد با مردم عنایت کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری آزمایش های الهی را برای مردان بزرگ عنوان کرد و بیان داشت: در نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاه های غربی توصیه می کنند با قرآن ما آشنا شوید و خواندن قرآن کریم توسط کودکان غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی باعث شده است که خواندن قرآن در غرب چندین برابر شده است و دنیا به سخن بزرگی مانند امام خمینی (ره) رسیده است که باید اسرائیل از صفحه روزگار محو شود و دنیا اکنون به این نتیجه رسیده‌ است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمود شاه باید برود و رفت، در جنگ تحمیلی فرمود صدام باید برود و رفت و مطمئن باشید اسرائیل هم از صفحه روزگار محو خداهد شد.

آیت الله محمدی عراقی در خصوص ویژگی های شهدای خدمت اظهار داشت: مردم ما در حقیقت از امت زمان رسول الله بهتر هستند و عوامل متعددی در سال های گذشته این را اثبات کرده است و با هدایت های ولی فقیه ما همیشه به بهترین راهنمایی شده ایم و اگر فریاد می زنیم ای رهبر آزاده آماده ایم آماده بخاطر همین هدایت های مدبرانه است.

وی به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اشاره کرد و گفت: پس از حادثه تلخ از دست دادن شهدای خدمت و خصوصا رئیس جمهور شهید دوباره‌ چشم دنیا به ایران دوخته شده است و هر اندازه این انتخابات باشکوه باشد امنیت و اقتدار و راه برای حل مشکلات آسان می شود و ما باید برای انتخاب اصلح چشمانمان به لسان مبارک رهبر انقلاب باشد تا مانند انتخابات سه سال قبل سربلند باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha