• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403031509757
  • خبرنگار : 71951

حجت‌الاسلام والمسلمین اسفندیار

شهدای ۱۵ خرداد مرجعیت دینی را باور داشتند

شهدای ۱۵ خرداد مرجعیت دینی را باور داشتند

ایسنا/تهران مراسم بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد و امام خمینی(ره) در مسجدجامع امام خمینی(ره) شهر پیشوا با حضور مردم، بسیجیان پایگاه شهید انصاری و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اسفندیار شامگاه ۱۴ خرداد ماه در این مراسم، حضرت امام خمینی(ره) را عارف و مبارزی نستوه معرفی و بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و این بدان معنا است که امام با تلاش و همت خود توانست انقلاب اسلامی را به مردم جهان معرفی و آنرا صادر کند.

این سخنران با بیان ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام از ابتدا، مبارزه با اسرائیل را در دستور کار داشت و در زمان انقلاب اسلامی تا همین امروز، جمهوری اسلامی همین نگاه و رویه را ادامه داده و می دهد.

وی اضافه کرد: استکبار دارای خوی درندگی است و رژیم پلید صهیونیستی، نمادی از استکبار است که باید برای حذف آن، مبارزه کرد.

اسفندیار با تشریح ابعاد شخصیت امام از نگاه شهید مطهری گفت: امام به هدف، مسیر، کلام و خدا، ایمان و باور قلبی داشت و در تمام دوران مبارزه علیه رژیم ستمشاهی، ذره ای از خداباوری و ایمان راستین داشتن به قرآن در وجود با برکت امام راحل کم و کاست نشد.

وی شهدای ۱۵ خرداد را انسان هایی آزادمرد معرفی کرد که به امام ایمان داشته و با باور به امام و آرمان مقدسش جان خود را فدا نمودند و اضافه کرد: شهدای ۱۵ خرداد مرجعیت دینی را باور داشتند.

این سخنران در توصیف امام گفت: امام مردی الهی بود که حرکت هایی چون قیام مردم پیشوا و ورامین در ۱۵ خرداد را با امید به نصرت الهی مدیریت کرد تا در نهایت به پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران انجامید.

اسفندیار در پایان گفت: در برهه ای از زمان ملت ایران با لوایحی چون کاپیتولاسیون، حقیر شده ولی با جسارت امام و به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، امروز عزتمندانه در تمام موضوعات جهانی، نام ایران و انقلاب اسلامی پرآوازه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha