• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403031509817
  • خبرنگار : 50182

مشخصات یک عینک آفتابی مناسب

مشخصات یک عینک آفتابی مناسب

ایسنا/کرمانشاه یک چشم پزشک با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی در روزهای گرم سال، به تشریح ویژگی های یک عینک مناسب پرداخت.

دکتر جلیل امیدیان در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتاب در روزهای گرم سال گفت: نور آفتاب یک قسمت آسیب رسان به نام اشعه ماوراء بنفش دارد که برخورد آن با چشم با آسیب های بسیاری همراه است.

وی افزود: در فصول گرم سال با توجه به شدت تابش نور خورشید، میزان تابش این نوع اشعه و برخورد آن با چشم افزایش می یابد، بنابراین افراد باید از چشم‌های خود در برابر این اشعه محافظت کنند.

امیدیان در خصوص آسیب های احتمالی اشعه ماوراء بنفش به ناخنک و برخی انواع آب مروارید به عنوان بخشی از این آسیب‌ها نام برد و تصریح کرد: این اشعه می تواند تغییراتی روی قرنیه چشم ایجاد کرده و علاوه بر این سبب ایجاد ناخنک شود.

وی افزود: همچنین این اشعه تغییراتی در داخل چشم هم ایجاد کرده و می تواند زمینه ساز ابتلا به برخی انواع آب مروارید شود.

امیدیان تصریح کرد: برخی بیماریهای شکبیه به خصوص در سنین بالا بر اثر تماس مداوم چشم با اشعه ماوراء بنفش بوجود می آید.

وی افزود: با توجه به آسیب های این نوع اشعه توصیه می شود تمام افراد از چشم های خود در مقابل آن محافظت کرده و درفصول گرم سال که تابش نور خورشید شدت بیشتری می یابد، تا حد امکان از فعالیت در مقابل نور خورشید و محیط های باز اجتناب کنند.

امیدیان با اشاره به شدت تابش نور خورشید در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۶ بعدازظهر، توصیه کرد افراد حتی الامکان در این ساعات درمحیط های مسقف مانده و از منزل خارج نشوند.

این متخصص چشم با تاکید بر استفاده از عینک آفتابی برای محافظت هرچه بیشتر چشم در برابر نور آفتاب گفت: به هیچ وجه قیمت عینک مهم نیست و اگر عینک حتی یک طلق ساده هم داشته باشد تا حدی محافظت ایجاد می کند.

امیدیان گفت: مهمترین شاخصه عینک آفتابی جاذب UV است که اگر UV۴۰۰ باشد کفایت کرده و نیازی نیست که حتماً عینک گران قیمت باشد.

وی افزود: علاوه بر جاذب UV، اندازه عینک هم مهم است و توصیه می شود از عینک های بزرگ که کناره های چشم را پوشش می‌دهند استفاده شود.

امیدیان در خصوص رنگ عینک آفتابی هم گفت: ترجیحا رنگ های با تِم خاکستری توصیه می شود.

این چشم پزشک توصیه کرد: افراد برای مراقبت بیشتر از چشم ها درکنار استفاده از عینک، از کلاه هم استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۳:۰۸

در مدارس استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه دار ممنوع است. امیدوارم این توصیه های پزشکی به گوش مدیران و ناظمان آموزش و پرورش هم برسد.