• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403031509956
  • خبرنگار : 71951

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی

قیام مردم ورامین در یادها زنده می‌شود

قیام مردم ورامین در یادها زنده می‌شود

ایسنا/تهران مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۵ خرداد در ورامین با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در این شهرستان برگزار شد.

حمیدرضا حاجی بابایی ظهر سه شنبه در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد ورامین طی سخنانی گفت: هرگاه نام پانزده خرداد آورده می‌شود، نام ورامین و قیام مردم این شهرستان در یادها زنده می‌شود.

وی گفت: این انقلاب که در ۱۵ خرداد با تقدیم شهیدان کلید خورد هنوز پابرجا است، آنچه که ما به خاطر آن انقلاب کردیم و شهید دادیم و در این ۴۵ سال سختی‌ها را تحمل کردیم و می‌کنیم، اسلام بوده است و ما در راه اسلام حرکت می‌کنیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: کفن پوشان ورامین در قیام پانزده خرداد حماسه‌ای عظیم خلق کردند و هنوز هم این مردم برای دفاع از مرجعیت، ولایت و انقلاب اسلامی کفن پوش و جان بر کف هستند.

 وی با بیان اینکه انقلاب ما نشان از عاشورا و کربلا دارد، افزود: ما برای آن انقلاب کردیم که اسلام و عاشورا در دنیا پابرجا بماند، مسئولین ما باید در نظر داشته باشند که وضعیت معیشت و زندگی مردم را سروسامان دهند و ما بر این امر تاکید داریم.

حاجی بابایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تلاش دارد، که اسلام واقعی را به دنیا نشان دهد، نه اسلام آمریکایی و اسلام دروغین گفت: مردم غزه زمانی که کربلایی و پیرو خط عاشورا باشند، پیروز میدان خواهند بود و امروزه غزه کربلایی شده و این حرکت عظیم که در غزه رقم خورده است، باعث پیروزی آنها در میدان نبرد خواهد بود.

وی اضافه کرد: حرکت عظیمی که امام حسین در کربلا و عاشورا به دنبال آن بود، امروزه در دنیا رقم می‌خورد. شهدای غزه باعث شدند که باران تشیع و اسلام ببارد، جریانات غزه ثابت کرد بسیاری از سران کشورهای عربی، پیرو اسلام محمدی نیستند و دنباله رو اسلام دروغین هستند.

نایب رئیس اول قوه مقننه کشور گفت: این جریانات ثابت کرد که ایران اسلامی پرچمدار و میدان دار اسلام ناب محمدی است و در طول این ۴۵ سال دایرة المعارف قرآنی را به سراسر جهان صادر کردیم، استاد دانشگاه آمریکایی کتابی تحت عنوان «فاطمه در قرآن» نوشته و به چاپ رسانده است که این موضوع نشان دهنده علاقمندی امروز مردم و آزادیخواهان جهان نسبت به تعالیم اسلام واقعی است.

وی گفت: ما دو بار انقلاب کردیم، یک بار در ماجرای قیام پانزده خرداد ورامین و یک بار در بهمن ماه سال ۵۷ و اینکه امروزه آمریکا جرأت نزدیک شدن به ایران و اسرائیل جرأت پاسخگویی به عملیات وعده صادق را ندارد، همه از برکت خون شهدا است.

حاجی بابایی اضافه کرد: بدبخت است کسی که دوست ندارد جمهوری اسلامی پیروز میدان‌ها باشد، شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان نشان دهنده این است که کسی که به مردم ایران خدمت کند خداوند او را بزرگ و متعالی می‌کند و کسی که به مردم و نظام خیانت کند خداوند او را خار و خفیف می‌کند و آبرویش را می‌ریزد.

وی با بیان اینکه بنده در جلسات گوناگونی در خدمت آیت الله رئیسی بودم و از ۲۰ سالگی این شهید را می‌شناسم و با اخلاقیات و رفتارهایش آشنایی کامل دارم، گفت: آیت الله رئیسی از جنس شهید سلیمانی بود و خود را خادم مردم می‌دانست، انسانی صادق، متدین، انقلابی، خدمت گزار بود و با خوشنامی به شهادت رسید.

حاجی بابایی سپس با اشاره به وداع و تشییع باشکوه شهیدان خدمت در کشور گفت: امروز نام شهیدان خدمت در تمامی صحنه‌های کشور خودنمایی می‌کند و این سانحه داغ بزرگی بر دل رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و ملت شریف ایران بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha