• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031610173
  • خبرنگار : 50037

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ:

واحدهای صنعتی غیرفعال شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تعیین تکلیف شوند

واحدهای صنعتی غیرفعال شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تعیین تکلیف شوند
عکس آرشیو

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت: در شهرستان بهار از ۳۰۰ واحد تولیدی ۱۰ واحد و در شهرستان کبودراهنگ نیز ۱۶ واحد صنعتی غیرفعال بوده که طی بررسی‌های صورت گرفته باید تعیین تکلیف شوند.

فتح الله توسلی  در جریان سفر امروز معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان به حوزه انتخابیه و رهاورد این سفر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستانهای بهار و کبودراهنگ سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی هستند، اظهار کرد: با توجه به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی و در راستای حل  مسائل و مشکلات تولید کننده‌ها و سرمایه‌گذاران این سفر انجام گرفته تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود با کمک دولت و  مجلس استفاده بهینه انجام شود .

وی با اشاره  به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در سال جاری، افزود: روان سازی خدمات جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم‌کردن امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران ضروری است.

توسلی ادامه داد: راکد بودن واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، تبعات ناگواری برای اقتصاد کشور در پی دارد و می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش دهد که طی دو سال گذشته، احیای واحدهای راکد تولیدی در دستور کاری جدی دولت و مجلس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فعال‌شدن واحدهای تولیدی بارها مورد تاکید قرار گرفته که با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه راکد و راکد باید  به سرانجام برسد.

توسلی در ادامه به آمار واحدهای فعال و غیرفعال اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهار از ۳۰۰ واحد تولیدی ۱۰ واحد و در شهرستان کبودراهنگ نیز ۱۶ واحد صنعتی غیرفعال بوده که طی بررسی‌های صورت گرفته باید تعیین تکلیف شوند.

زیر سازی ۳۰ هکتار از ناحیه صنعتی شیرین سو تا ابتدای شهریورماه امسال

وی ادامه داد : ناحیه صنعتی شیرین سو که  بعد از ۲۰ سال زیرساخت‌های آن در حال آماده‌سازی است، مقرر شد شرکت شهرک‌های استان ۳۰ هکتار از ناحیه صنعتی را تا ابتدای  شهریور ۱۴۰۳ زیر سازی، برق کشی، آسفالت و آماده سرمایه‌گذاری کرده و تحویل متقاضیان دهد ضمن اینکه  وزارت نیرو و شرکت توزیع تا یک مگاوات از خط موجود را تامین کند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ بیان کرد: در شهرک صنعتی اورقین نیاز به تکمیل سیستم روشنایی و آسفالت معابر بوده و در خوشه صنعتی پوشاک کردآباد نیز اقدامات لازم برای تامین نیاز مالی زنجیره ای فروش از طریق آموزش ذی‌نفعان و شناسایی و به هم‌رسانی حلقه‌های زنجیره ارزش و تامین کنندگان مواد اولیه بازار  باید صورت گیرد.

توسلی با بیان اینکه در راستای توسعه بازار اقدام لازم  به منظور استفاده از ظرفیت شرکتهای مدیریت صادرات برای خوشه به عمل می آید، گفت: به منظور ایجاد زیرساخت برای کارگاه‌ها در ۲۰ هکتار زمین شهرک ویان برای استقرار کارگاه‌های خانگی کردآباد و ویان اقدام خواهد شد.

وی همچنین به ظرفیت‌های شهرستان بهار اشاره کرد و گفت:  در شهرک صنعتی سفال و سرامیک فاز یک لالجین ۳۲۰ واحد صنعتی فعال بوده که با توجه به متقاضیان و درخواست‌های تولید کنندگان شهرک صنعتی فاز۲ لالجین نیز به مساحت ۳۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این شهرک صنعتی با موانع ای روبرو بود که مقرر شد شرکت توزیع برق نسبت به اتصال خطوط و شهرداری برای سهولت کار اقدامات لازم را انجام دهد.

توسلی به ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات مهاجران اشاره کرد و افزود: احداث ناحیه صنعتی شوریجات و تشریجات با توجه به واحدهای تولیدی منطقه ضروری بوده و در این بازدید تاکید شد که در صورت تایید دستگاه‌های توزیع برق و منابع آب روند مطالعاتی آن به سرعت آغاز شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در ادامه به ظرفیت‌های بخش صالح آباد در حوزه تریلی سازی و کامیون اشاره کرد و گفت : ایجاد مجتمع صنعتی صنفی تریلی سازان غرب کشور در صالح آباد امری ضروری بوده که پس از حدود ۲۰  سال در مساحتی افزون بر ۵۰ هکتار  شامل فضاهای نمایشگاهی، تعمیرگاهی، خدماتی، رفاهی، و ۴۰۰ سوله صنعتی احداث خواهد شد و  پیش بینی می شود این مجتمع اشتغالی افزون بر ۱۲۰۰ نفر بصورت  مستقیم داشته باشد که استعلامات مربوطه از دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha