• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403031610403
  • منبع : سازمان هواشناسی

وضعیت دما و بارش کشور تا اواخر تیرماه

وضعیت دما و بارش کشور تا اواخر تیرماه

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو از هفته پایانی خرداد تا اواخر تیر، دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن و در سایر مناطق بیش از نرمال پیش‌ بینی شده است. از نیمه خرداد تا هفته سوم تیر نیز بارش در سواحل خزر و شمال ‌غرب کشور در محدوده نرمال تا کمتر از آن خواهد بود.

به گزارش ایسنا بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درباره وضعیت دمای کشور تا ۲۴ تیر ماه، دمای هوای هفته آینده (۱۴ تا ۲۰ خرداد) در سواحل خزر، شمال ‌غرب، نوار شمال ‌شرقی و نوار غربی کشور ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش ( ۳ تا ۵ درجه) در غرب کشور رخ خواهد داد. دمای هوا در سایر مناطق نرمال تا ۲ درجه کمتر از آن است و بیشترین کاهش در مناطق مرکزی کشور رخ می‌دهد.

طی هفته دوم دمای هوا در مرکز و شرق کشور تا یک درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش ( ۳ تا ۵ درجه) در شرق خزر، دامنه جنوبی کوه‌های البرز غربی و مناطقی از شمال ‌غرب رخ می‌دهد. نابهنجاری دمای هوا در هفته‌های سوم تا ششم در شرق و مناطق مرکزی کشور تا یک درجه و در سایر مناطق ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

بر اساس اعلا. پژوهشگاه هواشناسی درباره وضعیت بارش در کشور تا ۲۴ تیرماه، طی هفته آینده (۱۴ تا ۲۰ خرداد) بارش در دامنه‌ شرقی کوه‌های زاگرس، مناطق کوهستانی استان کرمان و جنوب ‌شرق کشور نرمال تا بیش از آن، در سواحل خزر، شمال ‌غرب و شمال ‌شرق کمتر از نرمال و در سایر مناطق کشور مطابق فصل عمدتا بی‌بارش است همچنین در بخش‌های محدودی از دامنه‌های کوه‌های البرز مرکزی و شمال ‌غرب کشور با احتمال بین ۵۰ تا ۷۵ درصد بارش انباشته بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر است.

طی هفته دوم بارش در استان ‌های واقع در شمال‌ غرب، زاگرس، دامنه جنوبی البرز مرکزی و غربی و مناطق محدودی در شمال‌ شرق و مناطق کوهستانی استان کرمان در محدوده نرمال تا بیش از آن و در سایر مناطق کمتر از نرمال یا بی‌بارش پیش‌بینی شده است. در بخش‌هایی از شمال‌ غرب و البرز مرکزی با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد، بارش انباشته در حدود ۵۰ میلیمتر برآورد شده است.

طی هفته‌ های سوم و چهارم، بارش در سواحل خزر، شمال‌ غرب، دامنه‌های کوه‌های البرز و زاگرس و بخش‌های محدودی از مناطق کوهستانی کرمان نرمال و سایر مناطق عمدتا بی ‌بارش خواهند بود. انتظار می‌رود طی هفته‌های پنجم و ششم اغلب مناطق کشور بی‌بارش، سواحل خزر و شمال ‌غرب کمتر از نرمال و جنوب‌ شرق نرمال باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha