• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403031610616
  • خبرنگار : 50441

در مراسم افتتاح مجتمع قضایی شهر صدرا مطرح شد؛

‌احداث ساختمان جدید دادگستری در شیراز تا سال آینده/ پایگاه ادارات مختلف در شهر صدرا احداث شود

‌احداث ساختمان جدید دادگستری در شیراز تا سال آینده/ پایگاه ادارات مختلف در شهر صدرا احداث شود

ایسنا/فارس مسئولان قوه قضائیه از احداث ساختمان جدید دادگستری شیراز تا سال آینده خبر دادند و استاندار فارس نیز خواستار ایجاد ادارات مختلف در شهر صدرا به هدف کاهش ترددها بین این دو شهر شد.

آیین افتتاح مجتمع قضایی شهر صدرا امروز، ۱۶ خرداد با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این مراسم با بیان اینکه استان فارس رتبه ۲۶ کشور را در فضای فیزیکی مراکز قضایی دارد، گفت: با ساخت و سازهایی که در حال انجام است، به زودی به رتبه ۵ کشور خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی به نگاه ویژه قوه قضاییه به استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر صدرا سومین شهر پرجمعیت استان فارس است و جمعیت زیادی از این شهر باید برای انجام موارد قضایی به شیراز مراجعه می‌کردند، در سفر ریاست قوه قضاییه به استان فارس این مشکلات مطرح شد و با دستور ایشان مجتمعی با نزدیک به ۲۵٠٠ متر زیربنا و با بهترین کیفیت ساخته شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: حالا در حال شعبه‌بندی هستیم و قضات هم تا اول تیرماه تعیین می‌شوند تا این مجموعه آماده خدمت‌رسانی شده و باری از دوش مردم به لحاظ زمان، هزینه و امنیت و سلامت‌ برداشته شود.

موسوی ابراز امیدواری کرد که مردم بیش از پیش طعم عدالت را بچشند و بدانند که قوه قضائیه در کنار آن‌هاست.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه کارهای خوبی برای توسعه فضاهای فیزیکی در همه شهرستان‌های فارس انجام شده است، از ضعف مرکز استان در این زمینه خبر داد و افزود: ساختمان اصلی قوه قضائیه در شیراز متعلق به ۹۰ سال پیش است و نیاز به ساختمانی جدید احساس می‌شد که ان‌شاءالله در سال آینده ساختمانی جدید احداث می‌شود و تا نیم قرن پاسخگوی نیاز مردم خواهد بود.

وی همچنین از احداث ساختمان قوه قضائیه با کمک ۳۰ میلیاردی خیرین در شهرستان لامرد خبر داد و در پایان گفت: به مردم توصیه می‌کنم که تا حد امکان، مشکلات خود را در دادگاه‌های حل اختلاف رفع کنند و فقط برای موارد ضروری به این ساختمان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی، امام جمعه شهر صدرا نیز در سخنی کوتاه، از همه کسانی که در رقم خوردن این اتفاق خوب برای شهر صدرا نقش داشته‌اند تشکر کرد و خواستار ارتقاء نیروی انتظامی در این نوین‌شهر شد.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه نیز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های این دستگاه، ورودی بسیار زیاد پرونده‌ها به مراجع قضایی است، گفت: متاسفانه در بعضی واحدهای قضایی روزانه بیش از ۲٠٠ تا ۳٠٠ پرونده ارجاع می‌شود و این کار را برای همکاران ما بسیار سخت می‌کند، بنابراین یکی از موضوعات اصلی، بحث کاهش ورود پرونده‌ها از طریق تنقیح قوانین، کاهش عناوین مجرمانه و مسائلی از این دست است.

ابراهیم شاهرخیان دهکردی همچنین از اقدامات گسترده‌ای که در سه سال اخیر برای گذر از دادرسی سنتی و رسیدن به دادرسی نوین در قوه قضائیه انجام شده است، صحبت کرد و افزود: استفاده از فناوری جدید و هوشمندسازی فرایندها در دستور کار قوه قضاییه است تا شرایطی فراهم شود که مردم بدون مراجعه حضوری بتواند شکایات خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی همچنین از اقدامات جدی برای جذب کادر قضایی و اداری خبر داد و گفت: بیش از ۱۳ هزار پرسنل قضایی و اداری به کادر قوه قضاییه افزوده شده است و در خصوص وضعیت آموزش و ارتقاء توانمندی‌های مهارتی نیز تصمیمات خوبی گرفته شده است.

شاهرخیان از ارتقاء و تامین فضای مورد نیاز مراجع قضایی به‌عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضا نام برد و گفت: بنابر آمار دولت، دادگستری جمهوری اسلامی در حال حاضر تنها از نیمی از مساحت مورد نیاز خود برخوردار است و طی برنامه ۵  ساله نهضت تامین فضای اداری در کل کشور، در حال حاضر ۲۰ حوزه قضایی در کشور در حال ساخت، توسعه یا مرمت قرار گرفته‌ است.

وی همچنین از ساخت دو مجتمع ۳ و ۴ قضایی شیراز در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این دو مجموعه فاخر، خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهند.

استاندار فارس نیز با بیان اینکه شهر صدرا رو به گسترش بوده و جمعیت آن معادل شش شهرستان استان فارس است، گفت: این منطقه به طور کلی کمبود فضاهای اداری را در خود احساس می‌کند و یکی از دلایل ترافیک جاده صدرا به شیراز هم نبود اماکن اداری در این شهر است.

محمدهادی ایمانیه با تقدیر از دادگستری استان فارس جهت بن‌بست شکنی در این زمینه و احداث مجتمع قضایی مختص شهر صدرا، از استقرار ادارات آموزش و پرورش، ثبت اسناد، ورزش و جوانان و پزشکی قانونی در آینده نزدیک در شهر صدرا خبر داد و گفت: از سایر ادارات هم خواسته‌ایم که یا مراکزی را در این شهر تاسیس کنند و یا دست‌کم یک ساختمان به‌عنوان نمایندگی خود در شهر صدرا در نظر بگیرند.

به گزارش ایسنا، مجتمع قضایی شهر صدرا از جمله پروژه‌های مصوب در سفر ریاست قوه قضاییه به استان فارس است که با متراژ ۲۴۷۰ متر در بلوار ایران این شهر احداث شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha