• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403031610681
  • خبرنگار : 50604

ثبت جشنواره اقوام ایران‌زمین در تقویم رویدادهای ملی گردشگری

ثبت جشنواره اقوام ایران‌زمین در تقویم رویدادهای ملی گردشگری

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، از ثبت جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌عنوان اولین رویداد ملی این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

محمدجواد ساوری عصر چهارشنبه ۱۶ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور تابستان پارسال از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان‌ها ابلاغ و روند اجرای آن با رونمایی از سامانه ثبت رویدادها در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران آغاز شد.

ساوری ادامه داد: بر مبنای این اقدام رویدادهای گردشگری استان‌های سراسر کشور پس از دارا بودن شرایط و سطح‌بندی، در سامانه مذکور ثبت می‌شود.

وی با اشاره به ثبت جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌عنوان اولین رویداد ملی گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور افزود: رویداد گردشگری ملی نیز به آن دسته از رویدادها گفته می‌شود که حداقل یکی از دو شرط برخورداری از بازدیدکنندگان و یا مشارکت‌کنندگان حداقل ۱۰ استان مختلف کشور را دارا باشد و برگزاری آن منجر به شکل‌گیری سفر در مقیاس ملی شود.

ساوری با تأکید بر این‌که رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای معرفی آیین‌ها، مراسم و جشنواره‌ها در مناسبت‌های خاص اجراشده و در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند، تصریح کرد: ثبت رویدادهای گردشگری می‌تواند باعث شناخته شدن بهتر و برند شدن آن رویداد در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان شود.

او با اشاره به این‌که رویدادها به‌صورت ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی انتخاب می‌شود، افزود: میزبانی رویدادهای مهم در یک منطقه فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی آن مقصد است و بدون شک حمایت و مشارکت برای برگزاری رویدادها بیشترین منفعت را برای صنعت گردشگری هر منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت رویدادهای استان گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ادامه دارد و در صورت ثبت نهایی رویدادها، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha