• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031711352
  • خبرنگار : 50416

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

پایش بر خط ۲۰ درصد مناطق حفاظت شده کشور

پایش بر خط ۲۰ درصد مناطق حفاظت شده کشور

ایسنا/همدان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه قرار است تمام مناطق حفاظت شده در سطح کشور را در قالب یک مانیتورینگ کلی و مرکزی از سازمان محیط زیست پایش کنیم، گفت: تاکنون ۲۰ درصد از مناطق حفاظت شده در سطح کشور را بصورت پایش بر خط پوشش دادیم.

علی سلاجقه پنجشنبه ۱۷خرداد در حاشیه افتتاح پاسگاه محیط‌بانی «یاسین» به یاد شهید «یاسین یاری» محیط‌بان ملایری در منطقه حفاظت شده «گلپرآباد» بخش زند، اظهار کرد: برای ۲۰ میلیون هکتار پایش بر خط و آنلاین پیش بینی شده و درحال حاضر نیز بسیاری از تالاب‌ها را بصورت بر خط پایش می کنیم که باعث کاهش آتشسوزی در این مناطق شده است.

سلاجقه با اشاره به تعداد بالای شهدا، جانباختگان و مصدومان سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه‌داد: باید با استفاده از فناوری‌های نوین، زمان کشف و تعقیب مجرمان را به حداقل برسانیم.

وی یکی از راهکارهای کاهش جان نثاری و تعداد شهدای محیط زیست و افزایش سطح حفاظت مناطق حفاظت شده را هوشمندسازی مناطق دانست و افزود: در منطقه حفاظت شده لشگردر که یک منطقه کوهستانی و  صعب‌العبور  و غیر قابل دسترس دارد همکاران ما با ایثار این منطقه را پوشش دادند.

سلاجقه با اشاره به راه‌اندازی یگان دریایی حفاظت محیط زیست، بیان کرد: به دنبال ایجاد یگان پهپادی در قالب تجهیزات یکسان برای کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، همچنین پاسگاه محیط‌بانی منطقه حفاظت شده گلپرآباد با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال افتتاح شد و از این پس این منطقه حفاظت شده نیز بصورت ۲۴ ساعته توسط نیروهای محیط‌بان حفظ و حراست می‌شود.

سیستم پایش هوشمند منطقه حفاظت شده «لشگردر» ملایر نیز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره برداری رسید. گام (فاز) نخست نصب و راه‌اندازی سه دکل مجهز به دوربین هوشمند پیشرفته ۲۴ ساعته با دید ۳۶۰ درجه‌ای در ارتفاعات این منطقه افتتاح شد.
در گام دوم نیز سه دستگاه دوربین هوشمند پیشرفته ۲۴ ساعته با دید۳۶۰ درجه‌ای در دامنه این منطقه نصب و راه‌اندازی خواهد شد.
برای اجرای سیستم پایش هوشمند این منطقه حفاظت شده ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
برای احداث هر دکل حداقل پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha