• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031811452
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده مردم ایرانشهر مطرح کرد

ضرورت ارتقای شاخص سلامت در حوزه ایرانشهر

ضرورت ارتقای شاخص سلامت در حوزه ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، راسک، بمپور در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان از نظر تخت بیمارستانی با شاخص‌های بهداشت و درمان کشور فاصله دارد و نیاز است هر چه سریعتر ۹۷۴ تخت بیمارستانی برای ارتقای شاخص سلامت در حوزه ایرانشهر ایجاد شود.

رحمدل بامری امروز جمعه در بازدید از طرح های بهداشتی منطقه بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های سرباز، بمپور، لاشار برای انجام امورات درمانی به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار عزیمت می‌کنند.

وی ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در شهرستان‌های سرباز، بمپور و دلگان، ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در لاشار، اضافه کردن ۱۰۰ تخت در بیمارستان ولایت راسک و افزایش ۶۴ تخت جدید در فنوج را از جمله درخواست های مهم مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر بزرگ عنوان کرد و افزود: کمبودهای بهداشت و درمان به جد در مرکز کشور پیگیری می‌شود.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های انجام شده سه رشته تحصیلی جدید شامل علوم تربیتی، گرایش آموزش و پرورش ابتدایی، علوم کامپیوتر، گرایش محاسبات نرم و هوش مصنوعی و مدیریت ورزشی، گرایش سامانها و باشگاهای ورزشی در مقطع ارشد به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر اضافه شد.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی هفت رشته دیگر در حال پیگیری است که تا پایان شهریور ماه محقق خواهد شد. رخداد این اتفاق مبارک در واحد دانشگاهی ایرانشهر از تعدد بار مراجعات به شهرستان ها یا استان های دیگر و صرف هزینه های کلان جهت تحصیل و فراگیری رشته های فوق در آن شهرستان ها جلوگیری می کند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بر گسترش کیفی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با راه اندازی دانشکده های تخصصی دندانپزشکی و داروسازی با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی ماندگار در منطقه تاکید کرد و افزود: تسریع در راه اندازی بخش های فوق تخصصی گوارش، روماتولوژی، هماتولوژی بزرگسالان و خردسالان، قلب، غدد، کودکان جهت آموزش بالینی دانشجویان پزشکی و ارائه خدمات بهینه از مطالبات مردم است و هم اینک متاسفانه به علت نبود این بخش ها بیشتر مراجعات مردم در سایر استان های برخوردار کشور است.

وی گفت: تسریع در راه اندازی بخش های آنژیوگرافی و سی تی آنژیوگرافی در بخش جراحی قلب بیمارستان و ام آر آی خاتم الانبیای ایرانشهر، بخش های تروما و سوختگی بیمارستان خاتم ایرانشهر ضرورت است.

بامری بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در علوم پزشکی ایرانشهر تاکید و بیان کرد: این مورد از عمده مطالبات عمومی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و از مجرای سازمان استخدامی دارای ردیف مستقل شود بنابراین در سطح کلان کشور و مجلس نیز در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی ارتقاء، تجهیز و تامین نیروی انسانی بویژه پزشک متخصص در بیمارستان های موجود، ارتقاء و تجهیز و تامین پزشک عمومی در بیمارستان های محلی و مراکز جامع سلامت در سطح حوزه انتخابیه ایرانشهر بزرگ، صدور مجوز جذب حداقل ۵۰ نفر عضو هیات علمی فوق تخصصی و تکمیل ساختار سازمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و بازگرداندن بالگرد ایرباس اورژانس هوایی به دانشگاه را از جمله مطالبات عمومی و ویژه مردم در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تکمیل خوابگاه های دانشجویی جهت رفاه دانشجویان و در راستای استقبال بیش از پیش دانشجویان در انتخاب رشته های مستقر در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و تامین آمبولانس و بازسازی ناوگان های فرسوده اورژانس را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تسریع در تجهیز و راه اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر، تجهیز دانشکده پزشکی پردیس ایرانشهر نیز از موارد مهم است که وزیر بهداشت و درمان آنها را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی و مرکز سوانح و سوختگی اعتبار می خواست که پیگیری و مورد عنایت خاص قرار گرفت، افزود: توسعه، تجهیز و تامین نیروی تخصصی بیمارستان های دلگان، فنوج و راسک، تکمیل ساختار سازمانی دانشگاه علوم پزشکی از مجرای فراخوان های استخدامی و تکمیل و راه اندازی بیمارستان های محلی ۳۲ تختخوابی در مناطقی از جمله بنت، پیشین، بزمان، آهوران و جلگه از دیگر درخواست‌های مهم است.

بامری بخشی از شاخص‌های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را پایین بودن شاخص تخت بیمارستانی بیان کرد و گفت: پایین ترین شاخص برخورداری از تخت‌های بیمارستانی مربوط به سیستان و بلوچستان و حوزه دانشگاهی ایرانشهر است.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال خدمات شایانی در بخش‌های مختلف انجام داده و مثل روز روشن و تابان است اما بعضا مشکلات وجود دارد و بازهم جای کار است، افزود: وسعت حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیش از ۵۵ هزار و ۲۵۲ کیلومتر مربع و تقریبا بخش وسیعی از حوزه جغرافیایی استان است و جمعیتی حدود ۹۱۸ هزار نفر متشکل از ۹ شهرستان را خدمت رسانی می کند بنابراین توجه ویژه مسوولان را می طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha