• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403031811570
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

مسئولیت ریاست‌جمهوری یک امانت است

مسئولیت ریاست‌جمهوری یک امانت است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید بدانند این مسئولیت بزرگ امانتی است که پذیرا می‌شوند و آن را یک فرصت شخصی تلقی نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر ایلام در مصلای امام خمینی (ره) اظهار کرد: انتخابات باید در شأن جمهوری اسلامی و در شأن مردم شهیدداده ایران اسلامی برگزار شود، ضمن تشکر از همه کسانی که ثبت‌نام کردند در مناظرات و مباحثات انتخاباتی، همه نامزدها باید به عدل حکم کنند و اجازه ندارند برای کسب رأی بیشتر، آبروی کسی را ببرند.
وی با بیان اینکه روش و مشی شهید آیت‌الله رئیسی در انتخابات قبل سرمشق است، خاطرنشان کرد: در انتخابات قبل، هر چه  ایشان را تخریب کردند، او صبر پیشه کرد و خدا هم برایش جبران کرد او باسواد و باتقوا بود و با تجربه، از خود دفاع نکرد و مردم هم دریافتند او بهترین است.
امام جمعه ایلام عنوان کرد: توصیه‌ام به افرادی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند این است که اگر احساس می‌کنند افراد شایسته‌تر از آن‌ها وارد عرصه شده، کنار بکشند چرا که وقوف به توانمندی دیگری نسبت به خود و همچنان اصرار بر ماندن، خیانت به خدا و رسول و کشور و مردم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت:انتخابات پیش‌رو پردستاورد است و مکمل حماسه بزرگ بدرقه رئیس جمهور شهید خواهد بود. باید شعارهای نامزدها را با پیشینه آن‌ها تطبیق دهیم، متأسفانه برخی نامزدها انتخابات دوره‌های گذشته را تحریم کردند و رأی ندادند، معلوم است که شایستگی انتخاب شدن را ندارند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خصوص قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی به شورای حکام عنوان کرد: شورای حکام باید به سراغ آمریکا برود که برجام را را اجرا نکرد.
وی افزود: کشورهای اروپایی در این مقطع شاید به‌دنبال این هستند که به مردم بگویند از میان نامزدها کسانی را انتخاب کنند که به غرب چراغ سبز نشان می دهند، اما مردم انتخابشان راه و مشی شهید رئیسی است که نگاه به خارج ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار همچنین در بخشی از خطبه‌ها به سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: باید به ازدواج ساده و بی‌پیرایه عادت کنیم تا بسیاری از مشکلات رفع شود، اینکه خانواده‌ها ازدواج را برای فرزندان پیچیده می‌کنند نتایج زیانباری در جامعه دارد، باید نهضت ازدواج در کشور شکل بگیرد.
امام جمعه ایلام در خصوص روز جهانی صنایع دستی نیز اضافه کرد: ساخته‌های دست برخی صنعتگران ما در استان به خارج از کشور صادر می‌شود باید از آن‌ها تشکر کنیم، صنایع دستی باید در استان فراگیر شود و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha