• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403031911904
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه تبریز خبر داد

اجرای طرح فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز برای مقابله با بی‌حجابی

اجرای طرح فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز برای مقابله با بی‌حجابی

رییس دانشگاه تبریز از اجرای طرح فرهنگی و اجتماعی دانشکده ای این دانشگاه برای مقابله با بی حجابی خبر داد و گفت: در این طرح با کسانی که هنجارهای دانشگاه را رعایت نکنند صحبت می کنیم و تلاش می شود قوانین و مقررات دانشگاه به این افراد گوشزد شود.

صفر نصرالله زاده در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با اشاره به راه اندازی طرحی با عنوان اقدام فرهنگی و اجتماعی دانشکده ای دانشگاه تبریز در حوزه حجاب اظهار کرد: اساس اجرای این طرح در سطح دانشکده ها استوار است. نحوه کار به این شکل است با کسانی که هنجارهای دانشگاه را رعایت نکنند، صحبت می شود و این افراد مشاوره لازم صورت می گیرد و تلاش می کنیم قوانین و مقررات دانشگاه به این افراد گوشزد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تجربه بیش از ۹۹ درصد موارد ناهنجاری در دانشگاه پس از صحبت رعایت می شود اما اگر موارد معدودی از ناهنجاری ادامه پیدا کنم ما مجبور هستیم بر اساس مقررات با این افراد برخورد کنیم. اما درصد آن نیز بسیار نادر بوده و پس از برخورد جزیی نظیر صحبت و مذاکره برطرف می شود.

رییس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: بسته جدیدی در حوزه برخورد با بی حجابی در دانشگاه ها از سوی وزارت علوم نداریم و دانشگاه ها بر اساس شیوه نامه سابق در حوزه حجاب ورود می کنند. ضمن اینکه یک سری طرح های ابتکاری را خود دانشگاه ها بر اساس بسته فرهنگی مشاوره ای تدوین می کنند.

نصرالله زاده یادآور شد: بحث حجاب پس از جرایانات ۱۴۰۱ مطرح شد و دشمن به دنبال این بود با رواج بی حجابی فرهنگ و ارزش های ما را زیر سئوال ببرد. بر این اساس برخورد ما با این موضوع باید چند وجهی باشد. همانگونه که رهبری تاکید فرمودند رعایت حجاب هم از نظر آموزه های دینی و هم حکومت دینی چیزی نیست که نایدیده گرفته شود. بنابراین باید رعایت شود اما تدوین کاربست های فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد به این معنی که تبیین های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

رییس دانشگاه تبریز تاکید کرد: بسیاری از کسانی که برخی موارد حجاب را رعایت نمی کنند از روی عناد نیست بلکه با اطلاع رسانی بسیاری از این مسائل در جامعه قابل رفع است. اگر چه در حال حاضر وضعیت حجاب در دانشگاه ها حاد نیست. یک سری اشکالاتی هم ممکنه است وجود داشته باشد که می تواند با تبلیغ و اطلاع رسانی آنچه را که حکومت اسلامی بر عهده ما قرار داده را رعایت کرد و من اطمینان دارم با تدابیر و اقدامات سنجیده مشکل عفاف و حجاب در دانشگاه های ما حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha