• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403032012696
  • خبرنگار : 71967

کارکنان دانشگاه لینکلن به دنبال اعتصاب

کارکنان دانشگاه لینکلن به دنبال اعتصاب

شرایط نامناسب مالی دانشگاه‌ها در انگلیس موجب شده هر روز بحران جدیدی شکل بگیرد. بعد از آسیب‌هایی که این مساله به دانشجویان زده، حالا کارکنان دانشگاه‌ها نیز در خطر از دست دادن مشاغل خود قرار دارند. در واکنش به این شرایط، کارکنان دانشگاه لینکلن به اعتصاب رای مثبت دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی،  اتحادیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های انگلیس اعلام کرد که بیش از ۲۲۰ شغل در این دانشگاه در حال از بین رفتن است. بنا به گفته این اتحادیه، تعدیل پیشنهادی شامل یک نفر از هر ۱۰ کارمند دانشگاهی می‌شود. این در حالی است که این دانشگاه می‌گوید مجبور است هزینه های خود را به دلیل مشکلات فزاینده مالی کاهش دهد.

گفته می‌شود که در این رای‌گیری، بیش از ۵۵ درصد از اعضا به انجام اعتصاب رای مثبت دادند.  این اعتصاب  ممکن است ماه آینده شروع شود و روزهای کاری دانشگاهی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جو رونی، از اعضای این اتحادیه گفت که اقدام به اعتصاب در واقع آخرین راه حل است و از مدیریت دانشگاه خواست تا با آنها وارد مذاکره شده و روند اخراج مشاغل را لغو کند.

او در این باره گفت: این تعدیل‌ها فقط به کارکنان ضربه نمی‌زند. این مساله بر دانشجویان فعلی و آینده تاثیر خواهد گذاشت و به نقش حیاتی دانشگاه به عنوان سنگ بنای آموزش آسیب می‌رساند. علاوه بر این،  اقتصاد محلی نیز به واسطه این اتفاقات دستخوش تغییراتی می‌شود. در شهری کوچک مانند لینکلن، این کاهش‌های عظیم تهدیدی برای تضعیف بافت منطقه است و چالش‌ها و نابرابری‌های موجود را تشدید می‌کند.

در مقابل این انتقادات، مسئولان دانشگاه می‌گویند که مجبور به کاهش هزینه‌های خود شده‌اند تا از این طریق بتوانند با هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی، تورم بالا و کاهش ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی کنار بیایند. یکی از سخنگویان دانشگاه لینکلن در این باره گفت: « ما طرح تعدیل داوطلبانه را راه‌اندازی کرده‌ایم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از دست دادن شغل به حداقل برسد و از اخراج اجباری جلوگیری شود. از طرف دیگر، ما همچنان به مشورت با اتحادیه های کارگری و همکاران خود در سراسر دانشگاه ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم راه‌حل مناسبی را برای عبور از این چالش انتخاب کرده‌ایم». 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha