• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032013324
  • خبرنگار : 50260

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

ظرفیت‌های ویژه هر منطقه را باید برندسازی کرد

ظرفیت‌های ویژه هر منطقه را باید برندسازی کرد

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برندسازی شهرها و روستاهای استان باید در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد تا بتوان ظرفیت‌های ویژه هر منطقه را معرفی کرد.

مهران زینلیان، امروز(یکشنبه، ۲۰ خرداد) در مراسم تجلیل از خادمان ستاد سفر استان اصفهان در تالار شهر کاشان، اظهار کرد: برند یک شهر، گل و گلاب و در شهری دیگر، شیرینی سنتی است، این برندها باید تعریف و به مردم شناسانده شود.

وی افزود: لازم است هر هفته برنامه‌هایی با استفاده از ظرفیت‌های بومی هر منطقه برای معرفی برند شهرها و روستاها در نقاط مختلف استان برگزار شود، زیرا سبب ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تأکید کرد: معرفی فرهنگ اصیل و آثار معماری برگرفته از هنر اصیل ایرانی و اسلامی برای مردم هویت‌بخش است، هرچه این آثار بیشتر معرفی شود بسیاری از آفت‌های جامعه رفع می‌شود.

 زینلیان تصریح کرد: صنعت گردشگری به‌عنوان شتاب‌دهنده اقتصاد استان اصفهان است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه اعضای ستاد خدمات سفر قرار گیرد و جذب گردشگر خارجی برای اصفهان به عنوان سیاست استان تلقی شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به منظور توسعه صنعت گردشگری باید بسترسازی کنیم و سرمایه‌گذاری انجام شود تا با طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، به سمت جذب گردشگر خارجی حرکت کنیم و استان اصفهان را از وضعیت موجود نجات دهیم.

شهرداری‌ها و بخش خصوصی در رونق گردشگری، نقش تعیین کننده دارند

به گزارش ایسنا، همچنین مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: شهرداری‌ها و بخش خصوصی در جهان در زمینه رونق گردشگری، نقش تعیین کننده دارند و رتبه شهرهایی نظیر لندن، استانبول، دوبی و... بیانگر این واقعیت است.

محمدمهدی فردوسی، اظهار کرد: بهسازی خیابان علوی کاشان، با توجه به وجود خانه‌های تاریخی در این محور، یک اتفاق کم‌نظیر است.

 وی تصریح کرد: استان اصفهان جایگاه برتری از نظر میراث فرهنگی دارد، اما بسیاری از این داشته‌‎ها، آن‌گونه که شایسته است مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ۶۰۰ نوع صنعت در حوزه صنایع دستی جهان شناسایی شده که این عدد در کشور ایران ۴۵۰ مورد و در استان اصفهان ۲۸۷ مورد است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: طرح «هر شهر یک رویداد گردشگری» بر اساس برندهای گردشگری و اقتصادی متناسب با شهر، ملاکی برای ارزیابی در این حوزه است و باید محور توسعه در شهرها، حوزه گردشگری باشد و این طرح می‌تواند به عملیاتی شدن این موضوع کمک کند.

آیین پایانی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان با حضور مقامات استانی و شهرداران و مدیران ۲۸ شهر از استان در تالار شهر کاشان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha