• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403032113678
  • خبرنگار : 50455

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

فرش دستباف می‌تواند مشکل ارز آوری را برطرف کند

فرش دستباف می‌تواند مشکل ارز آوری را برطرف کند

ایسنا/قم نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرش دستبافت کمک شایانی به درآمدزایی ارزی کشور می‌کند، گفت: بودجه‌های کشور نباید متکی به درآمد نفت باشد و صادرات غیر نفتی همانند فرش دستباف می‌تواند مشکل ارز آوری و کسری بودجه را برطرف کند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شامگاه گذشته در دومین آیین تجلیل از مشاهیر و نام‌آوران فرش دستبافت کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون نفر در کشور در عرصه فرش دستبافت فعال هستند که در صورت رفع مشکلات در این حوزه، شاهد افزایش این تعداد از فعالان خواهیم بود.

نماینده قم در خانه ملت گفت: در فرش دستبافت شاهد انواع هنرها و نیروهای متخصص هستیم که اقشار ضعیف جامعه در این صنعت نقش بسیار مهمی دارند.

ذوالنوری با بیان اینکه دولت باید از فرش دستبافت حمایت کند، افزود: این عرصه ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال دارد و بسیاری از اقدامات در این حوزه، با برون سپاری امکان پذیر است.

مشکلات تولید فرش دستبافت ایران

وی گفت: یکی از مشکلات عرصه فرش دستبافت موضوع تامین مواد اولیه مرغوب است که متأسفانه مافیایی در این حوزه وجود دارد.

 ذوالنوری عنوان کرد: نخ ابریشم مرغوب برای فرش دستبافت از دیگر مشکلات این حوزه است؛ چرا که بخشی از فرآیند تولید همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود و ضرورت دارد در این حوزه از فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قاچاق بخشی از نخ ابریشم تولیدی کشور به خارج نیز از مشکلات دیگر حوزه فرش دستبافت است که این مسائل موجب افزایش قیمت تمام شده خواهد شد.

ذوالنوری بیان کرد: پایین بودن کیفیت رنگ، عدم تنوع در طرح‌ها و نقش‌ها و همچنین بازاریابی جهانی برای فروش فرش دستبافت از دیگر مشکلات این حوزه است.

وی گفت: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون فرش دستبافت ایجاد شده که ضرورت دارد تا مسائل و مشکلات فرش دستبافت به صورت تخصصی مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت نیاز با وضع قوانین مشکلات این بخش مرتفع شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت فرش دستبافت ایران یکی از عرصه‌های رقابت جدی با کشورهای دیگر دنیا است که البته برخی مشکلات در این حوزه سبب شده تا کشورهای دیگر از ما پیشی بگیرند.

ذوالنوری با بیان اینکه فرش دستبافت کمک شایانی به درآمدزایی ارزی کشور می‌کند، گفت: بودجه‌های کشور نباید متکی به درآمد نفت باشد و صادرات غیر نفتی همانند فرش دستبافت می‌تواند مشکل ارز آوری و کسری بودجه را برطرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha