• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403032114045
  • خبرنگار : 71589

هوش مصنوعی جام مسابقات فرمول ۱ را طراحی کرد

هوش مصنوعی جام مسابقات فرمول ۱ را طراحی کرد

اولین جام فرمول یک تولید شده توسط هوش مصنوعی در مسابقات گرندپری مونترال کانادا رونمایی می‌شود. همچنین از هوش مصنوعی برای دسترسی سریع به آمار استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، برنده مسابقه امسال مونترال گرندپری فرمول یک با یک شگفتی مواجه خواهد شد؛ اولین جامی که توسط هوش مصنوعی طراحی و ایجاد شده است.

این کار که با همکاری بخش خدمات وب آمازون(AWS) انجام شده، یک لحظه تاریخی برای این ورزش رقم خواهد زد.

خدمات وب آمازون در ابتدا طرح‌های سنتی و زیبا را بررسی کرد، اما ترجیح داد به جای آن از هوش مصنوعی مولد استفاده کند. آنها دریافتند که طرح‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی جالب و شایسته تبدیل شدن به اشیاء واقعی هستند.

خدمات وب آمازون داده‌های مربوط به توسعه خودروهای فرمول یک سری ۲۰۲۲ را در طراحی گنجانده است. فناوری ابری این شرکت در طول فرآیند طراحی مورد استفاده قرار گرفت، بنابراین داده‌هایی که آنها باید در اختیار آنها قرار می‌دادند منبع آشکاری برای الهام گرفتن بود.

این طرح شامل دماغه آیرودینامیکی مدل‌سازی شده خودروها و جزئیات مربوط به کشور میزبان مسابقه بود که در مورد مونترال، شامل برگ نمادین درخت افرا و رودخانه سنت لارنس مونترال بود.

اولین جام فرمول یک طراحی شده توسط هوش مصنوعی

نوآوری سنگ بنای فرمول یک از زمان پیدایش آن در دهه ۱۹۵۰ تاکنون بوده است. با این حال ادغام هوش مصنوعی برای تزئین جنبه هنری آن یک رویکرد جدید است. با این وجود، هنوز برخی از عناصر به سنت پایبند هستند و پس از برگزیده شدن طرح منتخب، یک نقره‌ساز بریتانیایی وظیفه ساخت این جام را بر عهده گرفت.

سازمان فرمول یک همچنین اعلام کرده است که هوش مصنوعی را در دیگر جنبه‌های این ورزش در حال حاضر و در آینده ادغام خواهد کرد. این کار به فرمول یک کمک می‌کند تا داده‌های تاریخی آرشیوهای خود را با دقت و سرعت تجزیه و تحلیل کند.

این اطلاعات می‌تواند برای گروه پخش زنده مسابقات بسیار ارزشمند باشد تا دسترسی آنی به حقایق و اطلاعات و آمار را فراهم کند. این هوش مصنوعی که استات‌بات(Statbot) نامیده می‌شود، به عنوان مثال به این گروه پاسخ‌هایی برای سؤالات خاص در لحظه می‌دهد.

این می‌تواند شامل سوالاتی مانند این باشد که «آخرین باری که یک راننده اولین جایزه بزرگ فرمول یک خود را به عنوان یک تازه‌کار برنده شد، چه زمانی بود؟»

اطلاعات در حال حاضر به صورت دستی آماده سازی می‌شوند و روزهای واپسین مانده به برگزاری مسابقه پژوهش و استخراج می‌شود.

اکنون ابزار Statbot این امکان را می‌دهد که در طول پخش مسابقه به اطلاعات مربوطه به میزان قابل توجهی سریع‌تر دسترسی داشته باشیم.

سازمان فرمول یک همچنین با خدمات وب آمازون(AWS) کار می‌کند تا از هوش مصنوعی مولد برای تجزیه و تحلیل استفاده کند که سریع‌تر علت اصلی مشکلات فنی را که در طول مسابقات رخ می‌دهد، شناسایی و رسیدگی کند.

این ابزار به فرمول یک اجازه می‌دهد تا خطاهای سیستم را با پرسیدن سؤالات با استفاده از زبان طبیعی بررسی کند و به حفظ عملکرد عملیاتی و به حداقل رساندن زمان خرابی کمک کند و از تجربه یک مسابقه یکپارچه برای تیم‌ها، رانندگان و تماشاگران اطمینان حاصل کند.

لحظه‌ای تاریخی برای فرمول یک

امیلی پریزر مدیر ارشد بازرگانی فرمول یک در مورد این جام جدید گفت: بیش از شش سال است که خدمات وب آمازون شریک ارزشمندی بوده است و انقلابی در استفاده از داده‌ها برای بهبود عملکرد ما در سراسر این ورزش ایجاد کرده است.

وی افزود: دنیای ما همچنان به ادغام شدن با هوش مصنوعی ادامه می‌دهد، زیرا ما به فناوری‌های تغییر دهنده بازی مانند هوش مصنوعی مولد نگاه می‌کنیم تا هم رقابت در مسیر و هم تجربه خارج از مسیر را برای طرفداران ارتقا دهیم.

او اضافه کرد که تعهد خدمات وب آمازون به نوآوری به آنها کمک می‌کند تا به پیشرفت ورزش کمک کنند و آنها از دیدن اولین جام الهام گرفته از هوش مصنوعی در کانادا در این آخر هفته هیجان زده هستند و به طرفداران این فرصت را می‌دهد تا عشق خود را به فرمول یک به نمایش بگذارند.

نیل رالف متخصص صنعت ورزش در خدمات وب آمازون اظهار داشت: خودروهای فرمول یک بیش از یک میلیون نقطه داده در ثانیه تولید می‌کنند و این تازه آغاز راه است.

هوش مصنوعی در مسابقات فرمول یک همچنین داده‌هایی را در مورد رانندگان، مسیر، آب و هوا و تاریخ غنی این ورزش جمع‌آوری می‌کند و جوهره مشارکت آن در به دست آوردن بینش‌های ارزشمند از این داده‌های گسترده نهفته است.

فرمول یک با قابلیت‌های هوش مصنوعی، داستان سرایی خود را بهبود می‌بخشد، زیرا داده‌های تاریخی بدون زحمت در کنار رویدادهای لحظه‌ای تجزیه و تحلیل می‌شوند تا طرفداران را با نظرات پویاتر و به موقع‌تر درگیر کنند.

در واقع به نظر می‌رسد که دست اندرکاران این ورزش در حال بازتعریف نحوه تماشا، مسابقه و مدیریت آن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha