• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403032315974
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار لرستان:

دولت سیزدهم برای کاهش بیکاری اقدامات خوبی انجام داده است

دولت سیزدهم برای کاهش بیکاری اقدامات خوبی انجام داده است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: دولت سیزدهم برای کاهش بیکاری، اقدامات خوبی انجام داده و با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در سه سال گذشته، این هدف را دنبال کرده است.

مسلم مرادی امروز (۲۳ خرداد ماه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باید طرح‌های عملیاتی ارائه کرد و در همه حوزه‌ها باید به‌دنبال ایجاد اشتغال بود. در راستای تحقق سند توسعه اشتغال شهرستان همه دستگاه‌های اجرایی مختلف موظفند در ۱۰ روز آینده، در حوزه فعالیت خود یک طرح اشتغال با قابلیت اجرایی تحویل دهند. 

وی بیان کرد: هر کسی در حوزه فعالیت خود موظف است یک سند اشتغال واقعی ارائه دهد.

مرادی گفت: رئیس‌جمهور شهید قبل از شهادت، اعتبارات خوبی برای ایجاد اشتغال به لرستان اختصاص داد که باید طرح‌های اشتغالزایی برای جذب سهم اعتبارات شهرستان بروجرد ارائه شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: برای توسعه اشتغال باید از نگاه‌های سنتی عبور کرد، به‌طوری‌ که در بروجرد در حوزه‌های بوم‌گردی، گردشگری، انیمیشن و سایر موارد، ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد که می‌توان در این حوزه‌های طرح‌های عملیاتی ارائه کرد.

مرادی اظهار کرد: میراث فرهنگی و گردشگری برای واگذاری خانه‌های تاریخی طرح و برنامه ارائه دهند، با ساز و کار سختی که میراث‌ فرهنگی برای واگذاری خانه‌های تاریخی ارائه داده است، کسی به این موضوع ورود نمی‌کند.

وی گفت: برخی بانک‌ها بیشتر از سقف تعهدات تسهیلات داده‌اند، ولی برخی بانک‌ها تسهیلات را نمی‌دهند، تسهیلات ازدواج توسط بانک‌ها به کندی داده می‌شود، این در صورتی است که اعتبار به آن بانک‌ها داده شده است، این موضوع بررسی و بانک‌هایی که در اعطای تسهیلات کوتاهی می‌کنند معرفی خواهند شد.

فرماندار بروجرد افزود: عملکرد دستگاه‌های مختلف شهرستان بروجرد در اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد در سال گذشته مطلوب و فراتر از تعهد بوده است که این دستگاه‌ها باید تشویق شوند و علاوه بر این، برخی دستگاه‌ها به تعهد خود عمل نکرده‌اند که با آن‌ها هم باید برخورد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha