• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032416416
  • خبرنگار : 50627

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

شهید جمهور توجه جدی به محیط زیست داشت

شهید جمهور توجه جدی به محیط زیست داشت
عکس آرشیوی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ویژگی برجسته شهید آیت الله رئیسی را شکستن بت اشرافی‌گری دانست و گفت: شهید جمهور منیت و پشت میزنشینی نداشت و همیشه در میدان بود.

علی سلاجقه، پنجشنبه، ۲۴ خرداد ماه در مراسم گرامیداشت مقام محیط‌بان و تجلیل از برگزیدگان یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست، در تبریز سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره) را همچون روضه‌ای سوزناک دانست و افزود: مقام معظم رهبری مثل کوه و استوار با مردم صحبت کردند و بار دیگر ثابت کردند که عظمت حضور ایشان اجازه نمی‌دهد تا غمی به دل‌هایمان وارد شود. 

وی به خاطره‌ای از نشست صمیمی شهید جمهور با محیط بانان برگزیده اشاره کرد و ادامه داد: شهید ابراهیم رئیسی توجه جدی به محیط زیست داشت.

وی تاکید کرد: شهید جمهور همیشه به مردم ابراز ارادت می‌کرد و به فکر سفره مردم بود.

سلاجقه شاخصه اصلی آذربایجان را ایستادگی‌ پای نظام اسلامی برشمرد و گفت: بعد از شهادت شهدای خدمت، امور و فعالیت‌های تمام سازمان‌ها بدون هیچ گونه اختلالی به کار خود ادامه می‌دهند و این در راستای کوری دشمنان نظام اسلامی است که مردم پای آرمان‌های انقلاب باقی ‌مانده‌اند.

وی به اهمیت احیای دریاچه ارومیه از منظر شهید آیت الله آل‌هاشم اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با نماینده ولی‌فقیه در استان داشتم، ایشان همیشه می‌گفتند که من مشکلات و کم‌کاری مسئولان را در نماز جمعه برای آگاهی مردم اعلام خواهم کرد و این نشانه مردم‌داری این شهید فرزانه است.

سرهنگ جمشید محمدخانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست نیز در این جلسهبه اقدامات سازمان محیط زیست کشور تشریح کرد و افزود: خریداری و تحویل تعداد ۲۵ دستگاه خودروی خارجی کمک‌دار برای محیط بانان در مناطق صعب‌العبور، ۱۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت کمک‌دار، ۵۰۰ دستگاه دوربین چشمی برای محیط بانان کشور و ۱۰۰۰ کیسه‌خواب برای محیط‌بانان در سال گذشته تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری خریداری شده است.

وی از کشف سلاح و دستگیری ۱۴ هزار و ۳۵۵ متخلف در سال گذشته در این زمینه خبر داد.

محمد خانی گفت: کشف پنج هزار و ۱۴۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۵۴ قبضه سلاح جنگی، سه هزار و ۵۵۴ مورد شروع به شکار و صید بود که در این زمینه تشکیل پرونده قضایی برای ۹ هزارو ۴۶۹ نفر از جمله اقدامات سازمان محیط زیست کشور در سال گذشته است.

وی از کمبود نیروی انسانی در محیط‌زیست ابراز گلایه‌مندی کرد و ادامه داد: تعداد سه هزار و ۷۰۰ محیط بان در سطح کشور وجود دارد و برای استاندارد سازی حداقل به هفت هزار و ۸۰۰ محیط بان دیگر نیاز داریم و پاسگاه‌های محیط بانی کشور را ۶۴ مورد این تعداد پاسگاه رسالت حفاظت و مراقبت از ۱۳ درصد کل مساحت کشور را بر عهده دارند، ولی حداکثر استقرار محیط بان در این پاسگاه سه نفر است.

محمدخانی تصریح کرد: محیط بانان در کنار حفاظت و نگهداری از محیط‌زیست در موضوعات فرهنگی پیشرو هستند و پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از شکار حیوانات و اطاعت از فرماندهان‌ و محافظت از بیت‌المال را برعهده دارند.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مندی که آثار خود را در زمینه‌های عکس، فیلم، پادکست و خاطره نویسی به جشنواره سازمان محیط‌زیست ارسال کردند توسط داوران مجرب برگزیده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از محیط‌بانان برتر کشوری و خانواده‌های شهدای محیط‌بان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha