• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032416523
  • خبرنگار : 50290

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

انسان‌رسانه‌ها، راویانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند/ انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی است

انسان‌رسانه‌ها، راویانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند/ انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی است

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی و مولفۀ مقاومت، درس ملت ایران است، گفت: تحول انقلاب اسلامی دارای ابعاد مختلفی است که این نقطۀ عطف باید در مسیر رسانه هم اعتلا پیدا کند و بتواند جبهۀ رسانه‌ایِ حق‌طلبان عالم را شکل دهد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در یادوارۀ ملی شهدای رسانه کشور و شهدای مطلوم خبرنگار غزه، که امروز پنجشنبه (۲۴ خردادماه) در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی توسط ملت ایران به پیروزی رسید، فداکاری‌هایی که ملت ایران و رهبری داهیانه امام راحل در انقلاب اسلامی انجام دادند زوایا و ابعاد بسیار بزرگی دارد که اگر در جهاد تبیین به آن‌ها بپردازیم به استحکام انقلاب اسلامی و به درستی راهی که مردم ایران در انقلاب اسلامی انتخاب کردند و به عظمت پیامدهای این انقلاب پی خواهیم برد.

او ادامه داد: همیشه نقاط عطفی در تاریخ بشری وجود دارد که گاهی این نقاط عطف، در یک مسیر صحیح پیش می روند و بشر را به اهداف متعالی و بلند می رساند؛ اما در پاره ای از زمان‌ها به دستاویزی تبدیل می شود برای اینکه قدرتمندان، صاحبان قدرت و سلطه، بشر را به سمتی ببرند که در جهت منافع مستکبران است.

سلیمانی با اشاره به رنسانس به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ اروپا، بیان کرد: رنسانس در نوع خودش یک پدیده فرهنگی و هنری بود و درواقع تجدید حیات فرهنگ و علم و هنر در اروپا به شمار می رفت که این تحول توانست بشر را به توانمندی‌های قابل توجهی برساند و اروپا با تکیه بر قدرت علمی و کارشناسی قدرت بگیرد، اما مسیری که این تحول پیمود این بود که مکاتبی عرضه شود وبشر را به سمتی ببرند که ده‌ها میلیون نفر از انفاس بشر قتل عام شوند. کارنامه کمونیسم و سوسیالیسم را مطالعه کنید که برآمده از رنسانس بودند. کارنامۀ لیبرالیسم را بنگرید و جنگ هایی که کمونیسم و لیبرالیسم مسبب آن بودند. فاشیسم، ناسیونالیسم، نازیسم و صدها ایسم از درون این تحول بیرون آمدند.

انسان‌رسانه‌ها، راویانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند/ انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی است

او اضافه کرد: این مکاتب، بشر را فا غ از هدایت الهی قرار دادند و تمام تلاش مکاتب این بود که بشر باید مسیر خود را فارغ از هدایت الهی طی کند، یعنی همان چیزی که اصطلاحاً جدایی دین از سیاست گفته می شود و درواقع جدایی خداوند متعال و جدا کردن بشر از راهی است که خداوند به بشر عرضه کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دین اسلام، عرضه و پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد تا بشر را هدایت کنند. قرآن نازل شد تا بشر با تمسک به آن هدایت شود؛ اما آنها گفتند دین، افیون مردم است و برای مردم حالت زهر دارد و بشر را به سمت اِمروزش کشاندند. خروجی نهایی این پدیده، صهیونیسم است. خروجی نهایی این تحول بزرگ بشری این است که جمعیت نژادپرستی بر همه مقدرات عالم حاکم بشوند و حتی سازمان‌های بین‌المللی و بعضی از معاهدات و کنوانسیون‌ها به شکلی ترتیب پیدا کنند که جهان باید درخدمت صهیونیسم قرار بگیرد. اینکه تمام توان و ظرفیت خودشان را بر علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه برده اند به این دلیل است که نمی‌خواهند این قاعده تغییر کند.

سردار سلیمانی با اشاره به علت جنگ جهانی اول و دوم، اشغال عراق، افغانستان و سرزمین مردم مظلوم فلسطین، گفت: دلیل همۀ این موارد این است که آن تحول، مسیر غلطی را پیمود و به جز تباهی و غارت کشورهای دنیا  اعم از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان  چیزی درپی نداشت. قارۀ آسیا، آفریقا، بخش هایی از قاره امریکا، همه اینها تحت تأثیر اشغالگری و چپاول قدرت‌های برآمده از آن تحول تاریخی قرار گرفت. بریتانیای کبیر، فرانسه با سردمداری ناپلئون، آمریکا شیطان بزرگ، صهیونیسم کودک‌کش و قاتل، همه اینها به جان مسلمانان افتادند. 

او توضیح داد: انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران یک نقطه تحول است، درست در مقابل آن نقطۀ تحولی که با سوءاستفاده از علم و پیشرفت‌های فناورانه به بشر تاخت و حقوق بشر را و حقوق انسان‌ها را تضییع و سرمایه انسان‌ها را غارت کرد و انفاس بشری را ازبین برد. صدها میلیون نفر از انفاس بشری را ازبین بردند و نسل‌کشی‌های گسترده انجام دادند. غرب این دستاوردها را برای خود فهرست کرده که فهرستی بسیار دردناک است. انقلاب اسلامی مردم ایران دقیقاً نقطه برگشت عکس این مسیر بوده است.

انسان‌رسانه‌ها، راویانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند/ انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: روز اولی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در ۲۲ بهمن ۵۷، رژیم شاهنشاهی که از پدر به پسر می رسید پس از ۲۵۰۰ سال در کشور ما توسط ملت ایران و به رهبری امام راحل ریشه‌کن و جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری اسلامی با رأی بیش از ۹۸ درصد از مردم ایران جایگزین شد. 

او سپس ادامه داد: حکومت های بیش از حدود ۱۲ کشورهای اروپایی سلطنتی است، حتی در غرب آسیا یا امیرنشین هستند و یا پادشاه دارند و کسی تصور نمی کند در این مناطق تغییر ایجاد شود؛ اما تحولات بزرگ‌تری درپی بود که آن زمان دیده نمی‌شدند، به همان صورتی که ما در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌توانستیم تحولات بزرگ امروزی را ببینیم. اما امام راحل در رأس همه مفسران و آینده پژوهان فرمود که «قرن آینده از آنِ اسلام خواهد بود و اسلام، سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهدکرد.» 

سلیمانی یادآوری کرد: این گفته، ترجمان این موضوع است که یک نقطه عطفی شکل گرفته که نه تنها دهه‌ها بلکه قرن‌ها ادامه دارد و همان طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند تا از مسیر دولت‌سازی و جامعه‌سازی و تمدن نوین اسلامی، بستر و زمینه برای خورشید عظمای ولایت فراهم شود، یعنی این تحول ادامه پیدا خواهد کرد تا پرچم به دست حضرت حجت(عج) سپرده شود و حکومت جهانی و حکومت عدالت و حکومت جهانی حضرت مهدی در دنیا سایه‌گستر شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی نقطه عطف این حرکت بود، حتی به لحاظ تأثیرات کوتاه مدت نیز از هر پدیده بزرگ دیگری، تأثیرات کوتاه مدت انقلاب حتی نسبت به پدیدۀ رنسانس، عمیق‌تر و وسیع‌تر بود. از آن مسیر، دو انقلاب کوچک اتفاق افتاد؛ یکی انقلاب کبیر فرانسه و دیگری انقلاب اکتبر ۱۹۷۰ روسیه که اصلاً قابل مقایسه با انقلاب اسلامی نیستند.

او خاطرنشان کرد: بنابراین ما با پیروزی انقلاب اسلامی به یک دوره تحولی وارد شدیم. به جز مقطعی در صدر اسلام، با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در تاریخ بشری، یک الگوی جدید تمدنی ایجاد شد و بعد توطئه هایی یکی پس از دیگری علیه ملت ایران آغاز شد؛ تجزیه طلبی، کودتاها، جنگ‌های مسلحانه در داخل شهرها، دخالت نظامی در طبس و تجاوز گسترده و همه‌جانبه رژیم بعث عراق و دفاع مقدس هشت‌ساله ملت ایران. در همه این دوره ها ملت ایران به میدان فداکاری آمد و بعد از دفاع مقدس هم ادامه پیدا کرد یعنی هم نبرد فرهنگی، اقتصادی و همین‌طور حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با پدیده شومی به نام داعش، جبهه های مقاومت شکل گرفت.

انسان‌رسانه‌ها، راویانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند/ انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی است

سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران، بی نظیرترین و تحسین برانگیزترین فداکاری‌ها را انجام داد و شهدای عظیم و عزیزی تقدیم کرد، مراررت‌های مختلفی را متحمل شد تا به این آرمان‌ها وفادار بماند و وفاداری خود را ثبت کند، گفت: رسانه، روایتگر این عظمت‌ها است. رسانه، ظرفیتی است برای اینکه ما این روایت‌ها را بهتر و با هوشمندی و با استفاده از ابزارهای فناورانه و به‌روز شده، در زمان خودش به افکار عمومی منتقل کند. این رسالت بزرگی است که رسانه در دوره دفاع مقدس به خوبی انجام شد. 
او اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک رسانه بین‌المللی است. گسترش اسلام در اروپا و در سایر قاره‌ها یک دفعه اتفاق نیفتاد، بلکه علاقه‌مندی به اسلام از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و گرایش به اسلام و تشیع دربین اروپایی‌ها و آمریکا به چشم آمد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امروز مسئله اصلی جهان در سایه انقلاب اسلامی و پیام انقلاب اسلامی، فلسطین است. دنیا به دو جبهه حق و باطل تقسیم شده است. قدرت‌های سلطه‌گر با پیش‌قراولی صهیونیست‌ها جبهه باطل را تشکیل دادند، اما مردم جهان در زیر چتر انقلاب اسلامی جبهه حق را تشکیل دادند که میلیاردها نفر را شامل می‌شود و هدف آنها آزادی سرزمین و مردم فلسطین و احقاق حق برای فلسطین است.

او ادامه داد: ما شهادت می دهیم که تک تک ملت ایران در ۴۵ سال گذشته در جای درست تاریخ ایستادند و در همه حوادث علیرغم همه مشکلات و نارسایی‌ها آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراموش نکردند و برای این آرمان‌ها فداکاری کردند. رسانه باید این مسئله را تا بازگو کند تا الگو شود. الگو شدن این موضوع مسئلۀ بسیارمهمی است.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه مولفه مقاومت، درس ملت ایران است، توضیح داد: مقاومت، یک راهبرد شناخته شده، قابل قبول، معقول، دوست‌داشتنی و جذاب است. فداکاری‌های ملت ایران انقلاب اسلامی، رسانه شد. انقلاب اسلامی، رسانه شد. مکتب مقاومت، رسانه شد. شهدای مدافع حرم، رسانه شدند. شهدای مواجهه با رژیم صهیونیستی، رسانه شدند. سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی، رسانه شدند. امروز شهید جمهور شهید آیت‌الله رئیسی عزیز و شخصیتشان، رسانه شدند و عصر جدیدی از رسانه ها می‌تواند در سایه این فرهنگ و ارزش‌ها و فداکاری ها در کشور ما شکل بگیرد.

انسان‌رسانه‌ها، راویانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند/ انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی است

او یادآور شد: هدف از برگزاری یادواره برای شهدای رسانه این است که جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی با الگوگیری از شهدای رسانه در دوره های مختلف شکل بگیرد؛ چه شهدای رسانۀ فلسطین، و شهدای رسانۀ جهان اسلام چه در جبهه های مقاومت، چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت این نظام مقدس. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انسان‌رسانه‌ها به‌عنوان اولین راویان می‌توانند نقش آفرینی کنند، گفت: یکی از بهترین مسیرها برای تحقق جهاد تبیین این است که هریک از ما باتوجه به ظرفیت هایی که امروز در اختیار همه است شامل گوشی های همراه و اینترنت، تولید محتوا کرده و این ارزشه ا و و روایت ها را عرضه کنیم و برای آن ها جشنواره برگزار شود و ایده ها و استعدادهای رسانه ای، شناسایی؛ معرفی و توانمند شوند و درنتیجه، عرصۀ رسانه ای کشور تقویت شود. 

سلیمانی ادامه داد: غول‌های رسانه ای دنیا از آنِ صهیونیست‌هاست، همان طور که همه غول‌های اقتصادی و بانکی، غول های موسسات مطالعات، غول های تجاری، کشتیرانی و تسهیلات نظامی اینگونه است. صهیونیست‌ها بر مقدرات غرب حاکم شدند و تمدن غربی را یک تمدن صهیونیستی کرده اند که خروجی و پیامدش جنگ غزه و رفح است که البته شکست خوردند و هیچ دستاوردی درمقابل مکتب و فرهنگ مقاومت به دست نیاوردند. لذا این جبهه باید تقویت شود و لازم است که در موضوع رسانه پرچمداری کنیم.

او با اشاره به اینکه رسانه، صدای مظلوم فلسطین را به دنیا رساند و انسان رسانه ها بیشترین نقش را داشتند، توضیح داد: بنگاه های خبرپراکنی نظام سلطه و صهیونیست‌ها سعی کردند نشان ندهند و اجازه ندهند تا واقعیت‌ها منعکس شود، ولی همین گزارش‌های کوچک و رد و بدل کردن عکس‌ها و عکس‌نوشته‌ها باعث شد که این موضوع به سراسر دنیا منتقل شود و جبهۀ مستحکمی و جبهه مستحکمی در کنار مردم فلسطین قرار بگیرد. 

انسان‌رسانه‌ها، راویانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند/ انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی است

سلیمانی گفت: تحول انقلاب اسلامی دارای ابعاد مختلفی است که این نقطۀ عطف باید در مسیر رسانه هم اعتلا پیدا کند و بتواند جبهۀ رسانه ای حق‌طلبان عالم را شکل دهد. لازمه اش این است که اول جبهه انسانی تقویت و توانمند شود. کشور ما ظرفیت ها و استعدادهای رسانه ای خوبی دارد، ولی به نظر می رسد تا رسیدن به شکل‌گیری به جبهه رسانه فاصله داریم.

او با بیان اینکه ملت ایران، ملتی به متمسک به فرهنگ متعالی و هنر است، به موضوع درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله رئیسی فراز جدیدی از مدیریت را خلق کردند و این هم از نقاط تحولی انقلاب اسلامی است؛ ضمن اینکه تعبیر شهید خدمت به ایشان تعبیر بجا و زیبایی است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: عدم شرکت برخی افراد در انتخابات را به دلیل وجود ابهام در ذهنشان دانست که باید با گفت‌وگو برطرف شود.

وی سپس تأکید کرد: مشارکت گسترده و حداکثری در انتخابات، یک قدم اساسی و تعیین‌کننده درجهت تحقق آیندۀ ایران است و باید دیگران را به مشارکت در این امر دعوت کنیم. شرکت در انتخابات حق هر فردی است و اگر کسی شرکت نکند از حق خودش صرفنظر کرده است و وقتی این حق‌ها در کنارهم قرار می گیرند برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف متعالی ملت ایران تولید قدرت و ظرفیت می‌کنند. ما مردم‌سالاری اسلامی داریم که یک الگوی جدید مترقی و قانون اساسی مترقی است.

به گزارش ایسنا، در ابتدای یادوارۀ ملی شهدای رسانه کشور و شهدای مظلوم خبرنگار غزه، تصاویر مختلفی در قالب نماهنگ و با حضور هنرمندان و اجرای پرفورمنس ارائه شد که تحولات اثرگذار انقلاب اسلامی ایران تا امروز را روایت می‌کرد. در ادامه نیز ارتباط مستقیمی با حسن عظیم‌زاده، خبرنگار اعزامی صدا و سیما به لبنان برقرار شد تا بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی و جانفشانی شهدای خبرنگار را روایت کند. در پایان این یادواره نیز از خانوادۀ برخی از شهدای رسانه تقدیر شد. 

انسان‌رسانه‌ها، راویانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند/ انقلاب اسلامی یک رسانۀ بین‌المللی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha